Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 23 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online, a oferit peste 1000 de ore de training, a mentorat oameni de marketing și antreprenori în peste 250 de ore, a coordonat peste 50 de proiecte de strategie și peste 500 de activități și campanii. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.
https://www.youtube.com/watch?v=qsCtVnfsIRc&t=5s

Citește transcriptul video-ului mai jos:

O discuție recentă cu un client mi-a reverberat niște frustrări pe care le-am tot întâlnit în ultimul timp, legate de câte lucruri ar putea face. Mai ales acum, la început de an, când cu toții ne facem planuri, și nu știm că și în trecut am mai fost în situații în care ne-am făcut planuri, ne-am pus obiective, dar nu ne-am ținut de ele. Ni se întâmplă tuturor.

Discuția cu clientul respectiv a fost plină de … câte lucruri am putea face și câte lucruri am putea să comunicăm, însă de aici pană la realitatea a ceea ce se va întâmpla cu adevărat e un efort foarte mare de organizare și planificare; de aia zic eu de multe ori că în marketing cel mai greu job nu e cel de creație, ci cel de organizare și de project management. Iar apoi, o altă mare capcană este prioritizarea mesajelor, filtrarea, alegerea dintre toate posibiltățile pe care le avem a celor care cu adevărat trebuie comunicate. Pană la urmă nimeni nu are resurse infinite, nu putem comunica totul o dată și trebuie să prioritizăm. Dar cum alegem un mesaj versus altul? Ce punem în focus și ce lăsăm în plan secund? În funcție de ce? Când comunicăm calitate, când facem promoții? Și bineințeles aici intervine strategia care clarifică și leagă obiectivele pe care vrem să le atingem, cu publicurile la care vrem să ajungem, să le creștem interesul, să le convertim și așa mai departe, și nu în ultimul rând cu ce avem noi de dat, de oferit acelor clienți.

Cel mai greu job în marketing este de a lua tot aluatul ăsta diform a ceea ce am putea face și a-l pune într-un plan concret și sistematic, un calendar cu timpi, luni, săptămâni, în care să spunem exact: uite asta o să comunicam aici, asta o să facem, asta nu o să comunicăm și nu o să facem aici, o să o facem altă dată. La final, este vorba de decizii. Decizii, adică management. Știu, sunt cuvinte grele, uneori în marketing uităm să discutăm despre ele, vorbim mult despre CE, nu și despre DE CE facem, iar aceste decizii sunt mult mai importante decat partea creativă.

Iată cum de la mirajul a ce am putea face pană la ce facem cu adevărat este o cale nu chiar ușoară care cuprinde toată această gândire și planificare, pe care o numim strategie, și care e plină de decizii și alegeri.

Daca ti-a plăcut, aboneaza-te la canalul nostru de Youtube și la newsletter, și urmărește paginile de social media ale Brand Essence.

Iar dacă vrei să înveți cum să fii mai organizat în marketing te-ar putea ajuta cursul online Planul de marketing în 8 pași din Academia Brand Essence.

 

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.