Skip to main content

Coordonarea echipelor și agențiilor de marketing este astăzi unul dintre cei mai frecvenți factori de stres ai antreprenorilor și managerilor. Marketingul digital, chiar dacă pare accesibil și facil la prima vedere, vine cu o mulțime de provocări legate de alocarea resurselor, urmărirea echipelor și măsurarea performanței.

Pentru toți cei care vor să își îmbunătățească activitatea de marketing și să învețe cum se trasează firul roșu de la strategie la execuție, am creat programul MARKETING FOR LEADERS, un program strategic de mentorat online, care se va derula pe parcursul a 9 săptămâni, prin sesiuni săptămânale în fiecare luni, de la 16.00 la 19.30. Programul se va derula în perioada 29 ianuarie – 25 martie 2024. Sesiunile vor fi înregistrate, iar participanții vor avea teme săptămânale de lucrat.

La sfârșitul programului vei obține un plan concret de marketing, de la strategie până la implementare. Vei avea o hartă mentală foarte clară despre cum se face o strategie de marketing și cum susține ea afacerea, despre cum se împletește cu strategia de branding și comunicare, cum se organizează resursele și echipele și cum se măsoară performanța. Ultima sesiune este dedicată brandului personal pentru lideri și tipurilor de leadership, pentru a forma echipe unite și solide care să performeze.

La 3 luni de la terminarea programului, pe 10 iunie, vom organiza o sesiune de follow-up, pentru a discuta cum a mers implementarea practică a programului. Sesiunea va fi BONUS si face parte din pachetul standard.

Nu lăsa marketingul să te conducă, învață cum să-l conduci tu!

Pentru cine este programul de mentorat
MARKETING FOR LEADERS:

Programul este pentru tine dacă ești antreprenor, manager în domeniul comercial (marketing, vânzări) sau coordonezi într-o formă sau alta activitatea de marketing și bifezi una sau mai multe dintre situațiile de mai jos:

  • Nu ai o activitate de marketing consecventă și / sau nu știi cum să aloci bugetele și să măsori rezultatele
  • Activitatea de marketing îți consumă foarte mult timp și energie
  • Simți că ești mereu pus în situația de alege și a lua decizii pe care îți e greu să le iei
  • Îți e dificil să înțelegi cum funcționează toate canalele digitale și de social media
  • Ai încercat diverse tipuri de campanii punctuale, dar fără rezultate semnificative
  • Ai obiective de business dar nu știi cum să faci legatura între ele și activitatea de comunicare/promovare
  • Îți dorești clienți noi dar nu știi cum să îi atragi
  • Ai dificultăți să evaluezi echipa de marketing sau agențiile
  • Ai întampinat probleme în relația cu diferite agenții
  • Ai vrea ca diferențiatorii pe care îi ai să se regăsească și în marketing
  • Ai nevoie să organizezi marketingul astfel încât să aibă o ritmicitate și implicarea ta să fie minimă.

Ce obții prin programul de mentorat MARKETING FOR LEADERS: structură, claritate și capacitatea de a coordona oameni și resurse

La sfârșitul celor 9 sesiuni vei avea un plan concret de marketing, de la strategie până la implementare. Vei obține o structură mentală care te va ajuta să legi activitatea de marketing de creșterea businessului, să înțelegi contribuția marketingului, să poți urmări și coordona activitatea echipei de marketing și a agențiilor, dar și să-ți setezi și să-ți exprimi clar și corect așteptările.

Vei învăța alături de alți participanți cu provocări similare, veți discuta în grup și veți face schimb de exepriență. Învățarea va fi structurată, pe capitole, și vei fi continuu sprijinit în această călătorie de mentorul Mihaela Mureșan, cu o vastă experiență practică în marketing și branding, dar și cu experiență de a conduce oameni și echipe, mai mici sau mai mari, din diverse domenii, B2B sau B2C.

Este un efortul concentrat de învățare de care are nevoie orice lider care conduce într-o formă sau alta activitatea de marketing.

La 3 luni de la terminarea programului, pe 10 iunie, vom organiza o sesiune de follow-up, pentru a discuta cum a mers implementarea practică a programului. Sesiunea va fi BONUS si face parte din pachetul standard.

Mentoratul se deosebește de coaching prin faptul că este specializat, axat pe o anumită arie de expertiză. Coachul ajută la găsirea răspunsurilor de către persoana cu care lucrează, mentorul poate ajuta însă și la oferirea de răspunsuri și de soluții aplicate, fiind cunoscător al zonei respective. Mnetorul știe răspunsul, dar îl ajută pe mentee să învețe să îl găsească și să gândească structurat. Este mai apropiat de profilul unui profesor din punctul acesta de vedere. Agenda de mentorat este făcută de mentee de obicei, care se presupune că știe ce vrea să învețe și să rezolve, însă în caazul acestui program am gândit noi agenda specific, pe baza nevoilor și provocărilor pe care le-am văzut în piață, cu scopul de a rezolva cât mai multe dintre ele.

DESPRE MENTOR

Vino să înveți cum să coordonezi echipe și resurse și să faci performanță în marketing de la Mihaela Mureșan. Are 23 de ani de experiență (dintre care 11 ca Marketing Manager la IKEA):

  • + 50 proiecte de strategie
  • + 1000 ore de training livrate
  • + 350 ore de mentorat
  • + 500 campanii de comunicare coordonate

Este trainer de 17 ani, timp în care a lucrat și practic, punând practica în teorie și folosind practica în crearea de noi cursuri și programe. A format, crescut și supervizat echipe, atât la nivel local, cât și regional, interne sau externe (agenții) și a ajutat mai mulți clienți să dimensioneze echipa, procesele și resursele de marketing.

Veți lucra împreună într-un mod intensiv și interactiv, alternând capitolele ”teoretice” cu temele practice pentru acasă. Feedbackul se va da direct în grupul mare, prin discuții deschise, sau separat, individual, în funcție de pachetul achiziționat.

Citește mai mult despre ea aici, vezi articolele de pe blog sau urmărește-o în emisiuni, conferințe și înregistrări video pe canalul de Youtube Brand Essence. Ia-ți 30 de secunde și înscrie-te la newsletterul nostru pentru a afla primul de cursurile noi lansate și alte noutăți.

"Marketingul este despre business înainte de a fi despre promovare și canale digitale, iar brandul este despre esență înainte de a fi despre aparență."

- Mihaela Mureșan

Program complet (9 sesiuni + 1 bonus) MARKETING FOR LEADERS: 1700 euro + TVA / participant

OFERTA DE EARLY BIRD: înscrie-te și plătește până pe 17 ianuarie și beneficiezi de 30% reducere: 1190 euro + TVA / participant.

PACHET PREMIUM: 2900 euro / participant – include feedback personalizat și individual (în scris sau pe zoom) pe toate capitolele parcurse în cadrul programului, în cuantumul a 8 ore suplimentare dedicate. Prețul obișnuit al celor de 8 ore, de mentorat 1-la-1, este de 2000 de euro (250euro/oră x 8 ore). Pachetul PREMIUM este valabil în limita a 5 locuri disponibile, vă rugăm să ne contactați la hello@brandessence.ro pentru înscrieri.

    Toate câmpurile sunt obligatorii.

    9 sesiuni de câte 3.5 ore fiecare, de la 16.00 – 19.30, în fiecare luni, timp de 9 săptămâni, între 29 ianuarie – 25 martie 2023.

    BONUS: sesiune suplimentară de follow-up la 3 luni de la terminarea programului, pe 10 iunie.

    Sesiunile se parcurg la rând, există o secvențialitate între ele, nu se recomandă sărirea lor și nu se vând separat. Fiecare modul va fi înregistrat pentru ca participanții să poată aprofunda și relua conținutul.

    Fiecare sesiune va fi compus din următoarele activități:

    • Discuție interactivă pe temele* lucrate acasă ale capitolului anterior
    • Introducere teoretică și practică a capitolului nou, explicarea metodelor și conceptelor
    • Prezentarea unui studiu de caz complet pe capitolul respectiv, pentru a servi ca exemplu pentru tema de acasă

    *pentru lucrul individual acasă participanții vor primi înregistrarea modulului și suportul de curs, atât partea teoretică, cât și exemplul practic complet după care să se ghideze.

    Ce include programul MARKETING FOR LEADERS

    Programul strategic de mentorat MARKETING FOR LEADERS include 9 sesiuni săptămânale de câte 3.5 ore, cu teme de lucru între sesiuni, plus o sesiune bonus la 3 luni după terminarea programului, de follow-up

    #1: 30 ianuarie - Încadrarea modelului de business. Analiza contextului și a performanței

    I. Scurtă prezentare a trainerului, participanților și așteptărilor

    II. Explicarea componentelor unui model de business, cu focus pe cele mai importante: BACK Stage – partea operațională si FRONT Stage – partea de marketare și vânzare, pentru a încadra clar elementele fiecărui business. Tipuri de capital deținute și fructificarea lor: de bani, de experiență, imagine sau know-how.

    III. UNDE SUNTEM?

    • Analiza situației actuale: Analiza celor 3 medii – macro, micro și intern (a trendurilor din piață și a competiției, a comportamentelor consumatorilor și a performanței interne), cu focus pe dinamica actuală în context de incertitudine
    • Analiza SWOT făcută corect – identificarea corectă a punctelor tari si slabe, a oportunităților și amenințărilor, pe baza informațiilor din analiza celor 3 medii. Capcane și greșeli, importanța calității informațiilor pentru calitatea concluziilor (conceptul ”gold in – gold out”)
    • Cross-analiza SWOT, trasarea concluziilor și prioritizarea inițiativelor strategice de urmat, pe baza deciziilor de business.

    IV. Exemplu de studiu de caz practic: Analiza celor 3 medii + Analiza SWOT + Cross-analiza SWOT + Concluzii

    V. Temă pentru acasă: realizarea analizei situației actuale pe propriul business

    #2: 5 februarie - Diferențiatorii și potențialul de creștere. Tipologii de clienți. Value Proposition

    I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă (analiza situației actuale).

    II. Segmentarea clienților și a pieței:

    • Metode și criterii posibile de segmentare: socio-demografic, in funcție de gradul de consum al categoriei, în funcție de gradul de loialitate, segmentare comportamentală
    • Înțelegerea diferenței dintre clienți existenți și clienți potențiali: bariere (lost business) și motivatori de cumpărare; capcana ”clientului idal”
    • Segmentarea comportamentală:  definirea profilelor de clienți (avataruri, persona, segmente) și analiza lor: interese, lipsuri, motivatori, blocatori; schimbarea comportamentelor în perioade incerte
    • Definirea VALUE PROPOSITION (promisiunea de valoare) a companiei pe baza analizei anterioare,

    III. Studiu de caz practic: definirea segmenetelor și analiza lor comportamentală + definirea Value Proposition

    IV. Temă pentru acasă: identificarea și analiza principalelor segmente de cluenți potențiali. Definirea Value Proposition.

    #3: 12 februarie - Obiectivele și macro-funnelul de marketing pentru manageri. SMART Goals.

    I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă (segmentare și Value Proposition).

    II. UNDE VREM SĂ AJUNGEM – definirea obiectivelor.

    • Modelul Customer Decision Journey și funnelul de marketing extins, identificarea barierelor de creștere
    • Setarea obiectivelor de marketing de creștere și ancorarea lor în obiectivele de vânzări și de business. Completarea cu SMART goals specifice.
    • Obiectivele de marketing de percepție
    • Obiectivele de marketing integratoare
    • Derivarea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare

    III. Exemplu practic: Obiective de creștere, de percepție și integratoare

    IV. Temă pentru acasă: setarea propriilor obiective de marketing și SMART goals.

    #4: 19 februarie - Brandul ca instrument comercial. Identitate, valori, personalitate.

    I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă – obiectivele de marketing și SMART Goals

    II. Identitatea și personalitatea de brand:

    1. Ce este brandul? Exemple și definiții
    2. Identitatea de brand: valori, personalitate si trasaturi de caracter.
    3. Principii de identitate vizuala si verbala / Expresii ale brandului și forme de manifestare: legătura dintre elementele tangibile, exprimate (identitatea vizuală sau vorbită) și cele invizibile (valorile); cum se menține echilibrul între formă și esență și care sunt riscurile inconsecvenței;
    4. Arhitectura brandului – ancorarea brandului in business:
      • Ideea specifică (promisiunea de brand) 
      • Piramida de brand: elemente de bază, diferențiatoare și promisiunea emoțională

    III. Exemplu practic: Definirea personalității unui brand, cu principii de identitate verbală și vizuala. Piramida de brand cu focus pe diferențiatori și promisiunea emoțională.

    IV. Temă pentru acasă: definirea identității și personalității de brand. Piramida de brand – factorii de igienă, diferențiatorii și promisiunea emoțională.

    #5: 26 februarie - Obiectivul de poziționare și mesajelor de brand - intersecția tuturor strategiilor

    I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă (definirea personalității și a piramidei de brand).

    II. Poziționarea și mesajele de brand:

    • Brandul ca instrument comercial cu impact în vânzări: comunicare integrată și armonizarea între termen lung și termen scurt, între brand și mesaje
    • Mesajele de brand/principale sau pe termen lung
    • Mesajele tactice sau pe termen scurt
    • Riscul folosirii exagerate a mesajelor tactice în detrimentul celor de brand
    • Poziționarea ca obiectiv suprem de percepție și ancorarea ei în business

    III. Exemplu practic: Mesajele de brand și ancorarea lor în diferențiatori și poziționare. Mesajele tactice și exemple de combinare a lor.

    IV. Temă pentru acasă: Definirea poziționării și a mesajelor de brand.

    #6: 4 martie - Planul tactic comercial și alocarea resurselor. Cum să nu se mai certe marketingul cu vânzările.

    I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă (definirea mesajelor de brand și a poziționării)

    II. Importanta crearii unui calendar comercial comun care sa alinieze prioritatile de vanzari cu cele de promovare. Tipuri de informatii necesare de la toti cei implicati pentru a realiza cu succes un asemenea plan

    III. Realizarea planului comercial și de comunicare pe 1 an:

    1. Stabilirea prioritatilor de sezon, din piata (ce vor clientii) si armonizarea lor cu prioritatile comerciale interne (ce vrem sa vindem)
    2. Definirea segmentelor de clienti vizate si a mesajelor de brand potrivite pentru prioritatile de sezon si cele comerciale stabilite
    3. Stabilirea mesajelor tactice (pe termen scurt) cand e cazul si asezarea lor in calendar
    4. Verificarea ca nici un segment sau mesaj important nu a fost omis de-a lungul anului si ca sunt aliniate toate prioritatile

    IV. Spargerea calendarului in segmente actionabile / campanii. Tratarea fiecarei actiuni / campanii ca pe un sub-proiect in sine. Timeline-ul de campanie.

    V. Realizarea briefului de campanie – elementele briefului de campanie (pe baza calendarului comercial si de comunicare):

      • Context: piață, trenduri, comportamente de consum
      • Obiectivele de comunicare: cum se definesc și cum se ancorează în obiectivele de business și de marketing; riscul de a lucra fără obiective sau din aproape în aproape (rolling objectives)
      • Mesajele de brand și mesajele tactice: echilibrul dintre termen lung și termen scurt
      • Identitatea de brand si validarea ei prin comunicare; distincție și memorabilitate
      • Publicurile țintă și insighturile: cum se analizează și cum se definesc, capcane legate de insighturi și cum se folosesc în comunicare
      • Canale și livrabile, alocarea bugetelor

    V. Eficiență și eficacitate în comunicare:

    • Cum setăm indicatorii și cum îi măsurăm, tipuri de indicatori în funcție de obiectivele setate.
    • Traducerea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare și indicatori de digital

    VI. Principii de bugetare și alocarea resurselor

    VII. Studiu de caz: Plan de comunicare cu integrarea tuturor elementelor definite. Brief de comunicare pe o campanie specifică.

    VIII. Temă pentru acasă: Realizarea planului de comunicare și a briefului pentru o campanie.

    #7: 11 martie - Kitul de digital marketing: canale, livrabile, instrumente

    I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă – planul tactic de comunicare

    II. Prezentarea principalelor structuri și canale digitale:

    1. Principalele platforme de social media și digitale si specificul lor
    2. Tipuri de obiective și de campanii care pot fi derulate pe social media
    3. Contradicția între obiective pe termen scurt și obiective pe termen lung in digital
    4. Principalele tipuri de agenții și specializări care pot livra pe canalele și obiectivele de marketing digital
    5. Coordonarea activității de marketing digital

    III. Studiu de caz: tipuri de campanie și canale pentru 1 business B2C și un business B2B

    IV. Temă pentru acasă: Gândirea unei arhitecturi de canale și resurse digitale

    #8 18 martie - Management profesionist: responsabilități, decizii, fluxuri și procese de muncă, specializări și resurse.

    I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă – arhitectura de resurse digitale

    II. Elemente necesare pentru managementul profesionist al echipei de marketing

    1. Importanța cascadării și urmăririi obiectivelor
    2. Calendarul tactic de la sesiunea #6 declinat în timeline de execuție
    3. Procese și fluxuri de lucru: cine ia decizii și cine e responsabil
    4. GANTT Chart și ARCI (accountable, responsible, contributor și informed) pe baza timeline-ului de executie de la #6
    5. Importanta rolurilor din ARCI și riscul neglijării C și I
    6. Caracteristicile unui director de marketing
    7. Cum să eviți micro-management-ul
    8. Cum alegem ce externalizăm și ce nu

    III. Studiu de caz: dimensionarea unei echipe interne + agenții (cum alegem ce externalizăm și ce nu)

    IV. Temă pentru acasă: proiectarea echipei dorite de marketing

    #9 25 martie - Brandul personal pentru lideri. Leadership: democratic, permisiv sau autocrat?

    I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă – dimensionarea echipei de marketing

    II. Brandul personal profesionist:

    1. Importanța percepțiilor pe care le creăm în relație cu ceilalți
    2. Diferența de percepții pe verticală și orizontală (360) – colegi, subalterni, superiori, dar si intern versus exten (agentii)
    3. Discrepanța dintre percepții reale și cele dorite
    4. Construirea deliberată a unui brand personal aliniat cu propriile valori și personalitate, care sa ne ajute in construirea si mentinerea unor relatii de colaborare sanatoase, atat in intern cat si in extern
    5. Importanta asertivitatii si comunicarii clare a asteptarilor, ca factor catalizator al obtinerii de rezultate bune
    6. Performanta si excelenta definite prin claritatea comunicarii, definirea asteptarilor si eliminarea blind spot-urilor (puncte oarbe)
    7. Performanta incepe din interior si tine de capacitatea de management a liderului
    8. Depășirea unor blocaje de exprimare sau relaționare

    III. Tipuri de leadership:

    1. Funcția de marketing este una dintre cele mai complexe funcții și presupune adaptarea stilului de leadership pe măsură
    2. Diferența între tipuri de leadership: autocrat, democratic, permisiv
    3. Leadershipul ca instrument de creare sinergii și coeziune a echipei
    4. Leadership situational si folosirea lui in functie de nivelul de senioritate al echipei (interne sau externe)
    5. Importanta alocarii de timp si energie pentru dezvoltarea oamenilor si/sau introducerea lor in propriul ecosistem de business.

    IV. Concluzii și discuții de grup

    #10 10 iunie - Sesiune BONUS de follow-up, la 3 luni de la terminarea programului, pentru a discuta cum a decurs implementarea practică

    Participanții vor povesti liber trecând prin toate etapele programului ce rezultate au obținut în urma implementării, dar și ce provocări au avut. Sfaturi și schimb de experiență.

    La sfârșitul celor 9 sesiuni vei căpăta o structură mentală care te va ajuta să legi activitatea de marketing de creșterea businessului, să înțelegi contribuția marketingului, să poți urmări și coordona activitatea echipei de marketing și a agențiilor, dar și să-ți setezi și să exprimi clar și corect așteptările.

    Este un efortul concentrat de învățare de care are nevoie orice lider care conduce într-o formă sau alta activitatea de marketing.

    Program complet MARKETING FOR LEADERS (9 sesiuni + 1 bonus): 1700 euro + TVA / participant

    OFERTA DE EARLY BIRD: înscrie-te și plătește până pe 17 ianuarie și beneficiezi de 30% reducere: 1190 euro + TVA / participant.

    PACHET PREMIUM: 2900 euro / participant – include feedback personalizat și individual (în scris sau pe zoom) pe toate capitolele parcurse în cadrul programului, în cuantumul a 8 ore suplimentare dedicate. Prețul obișnuit al celor de 8 ore, de mentorat 1-la-1, este de 2000 de euro (250euro/oră x 8 ore). Pachetul PREMIUM este valabil în limita a 5 locuri disponibile, vă rugăm să ne contactați la hello@brandessence.ro pentru înscrieri.

      Toate câmpurile sunt obligatorii.

      9 sesiuni de câte 3.5 ore fiecare, de la 16.00 – 19.30, în fiecare luni, timp de 9 săptămâni, între 29 ianuarie – 25 martie 2023.

      BONUS: sesiune suplimentară de follow-up la 3 luni de la terminarea programului, pe 10 iunie.

      Modulele se parcurg la rând, există o secvențialitate între ele, nu se recomandă sărirea lor și nu se vând separat. Fiecare modul va fi înregistrat pentru ca participanții să poată aprofunda și relua conținutul.

      Fiecare sesiune va fi compus din următoarele activități:

      • Discuție interactivă pe temele* lucrate acasă ale capitolului anterior
      • Introducere teoretică și practică a capitolului nou, explicarea metodelor și conceptelor
      • Prezentarea unui studiu de caz complet pe capitolul respectiv, pentru a servi ca exemplu pentru tema de acasă

      *pentru lucrul individual acasă participanții vor primi înregistrarea modulului și suportul de curs, atât partea teoretică, cât și exemplul practic complet după care să se ghideze.

      Nu lăsa marketingul să te conducă, învață cum să-l conduci tu! Investește în tine și devino un lider de marketing profesionist.

      ”Orice execuție bună are în spate o strategie bună, dar singura strategie pe care o văd clienții e execuția.”

      Ce zic cursanții Brand Essence

      Nu lăsa marketingul să te conducă, învață cum să-l conduci tu! Investește în tine și devino un lider de marketing profesionist.

        Toate câmpurile sunt obligatorii.

        Dacă preferi să înveți singur, în ritmul tău, prin module video concentrate, pe care le poți accesa oricând și de oriunde, s-ar putea să te intereseze cursurile din Academia Brand Essence.

        Vezi cursurile online