Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Dacă ar fi să faci o listă cu primele 5 sau 7 valori care te caracterizează, care ar fi acelea?
Poate o să spui: corectitudine, respect, toleranță, empatie… cum arată lista ta?

Eu, de exemplu, cred puternic și de când mă știu, în libertate, curaj, incluziune, educație, știință, democrație, responsabilitate, meritocrație. Mă mai caracterizează ironia și umorul, și sunt mai repede sarcastică decât blândă (mai multe despre legătura dintre valori și personalitate la cursurile de branding personal ).

Dar cum verificăm că o valoare e cu adevărat reală, și nu doar „proclamată”?
E foarte simplu. Valorile declarate sunt reale doar atunci când sunt susținute de fapte, acțiuni și comportamente, și asta e modul prin care le verificăm.

Degeaba ne dăm „toleranți” sau cu „respect” dacă noi nu prea avem la suflet minoritățile, credem că nu toată lumea ar trebui să aibă aceleași drepturi, și, în general, toleranța noastră este despre unii mai presus decât alții. Despre respect și cât l-am auzit declarat, dar nesusținut, aș putea să scriu cărți.

Degeaba zicem că credem în știință, dacă avem încredere mai mult în vraci decât în medici și refuzăm să ne vaccinăm copiii. Putem să zicem că credem în puteri paranormale sau în energii nu știu de care, și ar fi ok, dar să nu ne mai declarăm credința în știință.

Degeaba zicem că credem în educație, dacă sursele noastre de informare sunt neverificate și nu ne antrenăm mintea să cuprindă mai mult decât un video de 30 de secunde.

Despre autenticitate, ca cea mai proclamată și abuzată valoare, promit să fac un episod separat.

Dar când vine vorba de valori naționale, care sunt ele și cum le verificăm? Ce înseamnă de fapt „românism” și prin ce ne caracterizăm noi ca nație cel mai mult? Că suntem creativi și „ne descurcăm” știm, dar ce alte trăsături mai avem pe care le putem încadra la fel de sigur ca fiindu-ne specifice?

Nu știu nici eu răspunsul, însă m-aș băga oricând într-un proiect de identificare / definire a valorilor naționale, cu toate provocările lui.

Las aici și un fragment din ultima emisiune ‘Cum să identifici un discurs manipulator’, în care am discutat despre cum valorile proclamate pot fi folosite pentru a manipula percepțiile și acțiunile oamenilor:

La cursul de GÂNDIRE CRITICĂ ȘI DEPISTAREA MANIPULĂRII de săptămâna viitoare, 15 ianuarie, nu vom defini valorile naționale, dar vom învăța cum să alegem grâul de neghină, adică vom învăța și vom exersa, ne vom antrena mintea cu principii logice și de gândire critică, pentru a depista mai ușor toate aceste disonanțe și inadvertențe din comportamentele oamenilor. Și pentru a ne feri de manipulare.

Tu ce valori crezi că ne mai caracterizează ca nație și ar trebui să le luăm în considerare?

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.