Cum să îți folosești punctele forte

Nici un business nu poate crește sustenabil și sănătos fără o strategie de marketing solidă. O strategie de marketing bine făcută echivalează cu 80% din strategia de business, și o dată trasată, va ajuta toti oamenii și agențiile implicați în execuție: vor ști ce au de făcut, de ce să facă sau să nu să facă anumite lucruri, le va ghida alegerile și deciziile și le va da uneltele să măsoare performanța întregii activități de marketing.

Realizarea unei strategii de marketing cere un efort, dar realizarea ei va aduce claritate si direcție pentru toată echipa și va ancora activitatea de marketing în business. Iar dacă nu știi să o faci, MIHAELA MUREȘAN poate lucra împreună cu tine la asta. O recomandă clienții si cei 21 de ani de experiență cu sute de proiecte în care a lucrat. Citește aici mai mult despre ea.

Etapele unei strategii de marketing:

  1. Analiza pieței: înainte de a stabili o directie de crestere, de promovare sau de dezvoltare, este important sa definești piața în care operezi:

  • Sa stii jucatorii principali, de preferat si cate ceva despre ei, care sunt rolurile lor in piata si care este al tau.
  • Esti in primul calup de jucatori sau te pierzi intr-o masa a unora mici si multi?
  • Cunosti trendurile care ar putea sa iti influenteze afacerea fara sa iti dai seama si sa schimbe perceptiile si asteptarile clientilor tai?

Înțelegerea pieței pe care operezi te va ajuta să îți stabilești obiectivul de creștere și direcția în care vrei să te îndrepți. Chiar dacă nu ai suficiente date și nici studii de piață, există metode simple și mai puțin costisitoare prin care putem face o radiografie obiectivă care te va ajuta să înțelegi exact situația actuală și unde ești situat la startul călătoriei care ăncepe azi.

Vezi și cursul Analiza pieței și a situației actuale din Academia Brand Essence.

2. Definirea diferențiatorilor.

Cu informațiile de la punctul anterior, realizăm o analiză SWOT: identificam avantajele reale care te diferențază de competiție și care trebuie dezvoltate în continuare, iar pe baza punctelor slabe definim în același timp vulnerabilitățile, acele scenarii care nu dorești să ți se întample, dar pe care e mai bine sa le cunoști dinainte, pentru a te pregăti.

Orice afacere de succes are un atu mai mult sau mai puțin vizibil. Rolul nostru este să identificam acest element și să îl transformăm în avantajul competitiv care săîți asigure creșterea.

3. Derivăm obiectivele de marketing din cele de business.

Obiectivele de marketing nu sunt obiective de vânzări, iar definirea lor presupune o claritate a întreg ”funnel”-ului de marketing. Le validăm cu concluziile din analiza SWOT și apoi le traducem în obiective de comunicare.

Vezi și cursul Obiectivele și funnel-ul de marketing din Academia Brand Essence.

4. Segmentăm și analizăm potențialii clienți.

Îi analizăm, îi segmentăm din punct de vedere socio-demografic, comportamental și al gradului de utilizare a categoriei. Apoi decidem pe care dintre ei îi vom targeta pentru a ne atinge obiectivele.

Vezi și cursul Cum să segmentezi piața și să descifrezi comportamentele clienților. 

5. Definim mesajele țintă și canalele de comunicare prin care vom ajunge la potențialii clienți.

6. Realizăm planul de marketing concret.

Acest al 6-lea punct iese de fapt din sfera strategiei și intră in zona tactică, fiind pasul care duce strategia în realitatea execuției. Îl menționăm totuși aici ca o continuare firească a punctelor din strategie.

Vezi și cursul online Planul de marketing în 8 pași din Academia Brand Essence.