O poziționare ambițioasă și clară este primul pas spre succes

Cea mai frecventă expresie care include acest termen este ”poziționarea în piață”. E o expresie mult prea vagă însă, care diluează sensul conceptului de poziționare. Pentru că ce e ”piața”? Sunt clienții și potențialii clienți. Și unde anume se întâmplă ”poziționarea”? Nu în piață, așa vag și în general, ci în mintea lor: poziționarea este percepția, imaginea – pe care vrem să o construim în mintea potențialilor noștri clienți.

Întrucât este ceva ce ne dorim să se întâmple în viitor, poziționarea este un obiectiv in sensul lui cel mai tehnic.

Dar cum se definește poziționarea? Poziționarea este cea care leagă viziunea unei afaceri cu realitatea nevoilor clienților, și se definește printr-un proces de analiză și construcție.

Claritatea viziunii despre valoarea adusă de un business este primul pas în a transforma un obiectiv de poziționare într-o realitate tangibila și un succes măsurabil in viitor.