
Cea mai frecventă expresie care include acest termen este ”poziționarea în piață”. E o expresie mult prea vagă însă, care diluează sensul conceptului de poziționare. Pentru că ce e ”piața”? Sunt clienții și potențialii clienți. Și unde anume se întâmplă ”poziționarea”? Nu în piață, așa vag și în general, ci în mintea lor: poziționarea este percepția, imaginea – pe care vrem să o construim în mintea potențialilor noștri clienți.
Întrucât este ceva ce ne dorim să se întâmple în viitor, poziționarea este un obiectiv și stă alături de celelalte obiective mari de business.
Dar cum se definește poziționarea? Poziționarea este cea care leagă viziunea unei afaceri cu realitatea nevoilor clienților, și se definește printr-un proces de analiză și construcție.
Claritatea viziunii despre valoarea adusă de un business este primul pas în a transforma un obiectiv de poziționare într-o realitate tangibilă și un succes măsurabil in viitor.
Pentru definirea poziționării vei lucra direct cu MIHAELA MUREȘAN, fondatoarea Brand Essence, care are o experiență de 23 de ani pe ”front” în marketing și branding. Citește aici mai mult despre ea și povestea carierei ei.