Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Multe din „planurile” de promovare, content sau social media arată cam așa:

  • „10 reel-uri, 20 de stories, 15 statice”
  • „Facebook, Instagram, TikTok, newslettere”
  • „Un funnel în care trimitem emailuri cu video de 3 ori celor care nu au deschis din prima, cu ofertă specială celor care deschid…”

De foarte multe ori aceste planuri se referă la canale, la frecvență, la tipurile de livrabile, dar omit ceva mult mai important.

Pentru că e mult mai ușor să vorbești despre canale și livrabile, despre formă și nu despre fond.

Și asta îți dă impresia că te ocupi, că faci treabă bună. Bifezi cantitate, dar nu și caltate. Știi digital, te pricepi la canale, la încrengături, poate și la funnel-uri. Dar nu la comunicare.

Pentru că înainte de a fi despre canale și forme de livrabile, marketingul a fost și va rămâne despre comunicare. Despre cum ajungi la mintea și sufletul celor pe care vrei să îi atragi, convingi, „convertești”.

Și aici e fondul. Adică mesajele, ideile, ce vrei să transmiți. Să gândești o arhitectură de mesaje și sub-mesaje, adică să stabilești ce, în ce ordine, cu ce prioritate vrei să transmiți și cui, și abia după să le declini și să le pui în formă. Sau forme, mai multe, diverse livrabile în funcție de canale.

Nici o arhitectură de canale nu va putea înlocui o arhitectură de mesaje și nu va funcționa decât pe termen scurt.

Avem prea mulți oameni de digital și de canale azi în marketing, și prea puțini oameni de comunicare.

Prea mulți oameni care se ocupă de „forme” și prea puțini care se ocupă de fond.

Prea mulți specializați și prea puțini integratori.

***

În primul modul din programul de mentorat MARKETING UPGRADE 3.0, cel de gândire strategică, lucrăm împreună, printre altele, arhitectura de mesaje. Care nu sunt întâmplătoare, ci relevante și diferențiatoare, rezultatul unui proces de gândire specific.

Ce înseamnă MARKETING UPGRADE 3.0:

  • 16 sesiuni săptămânale de mentorat, online, luni seara de la 16 la 19.
  • 13 octombrie – 9 februarie
  • sesiuni înregistrate
  • teme de la o sesiune la alta, pe care le verificăm împreună
  • 8 participanți, pentru a putea lucra practic cu toți

3 module:

  1. Gândire strategică,
  2. Leadership și comunicare,
  3. Management și organizare.

MARKETING UPGRADE este efortul concentrat de învățare de care are nevoie orice lider care conduce într-o formă sau alta activitatea de marketing.

Descoperă agenda și rezervă-ți locul aici.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Produse vizualizate recent