MARKETING MASTERCLASS revine în variantă offline la Cluj
Pentru toți cei care vor să își îmbunătățească activitatea de marketing și să învețe cum se trasează firul roșu de la strategie la execuție, am creat pachetul Marketing Masterclass de 3 cursuri de o zi, la sfârșitul cărora vei rămâne cu o hartă mentală foarte clară despre ce înseamnă o strategie de marketing și cum susține ea afacerea, despre cum se împletește cu strategia de branding și mai apoi cum ajunge implementată prin comunicare și promovare și cum se măsoară rezultatele. Locuri limitate la 15, pentru a putea face exerciții.
Pentru cine este Marketing Masterclass
Acest Masterclass este pentru tine dacă ești antreprenor sau om de marketing și bifezi una sau mai multe dintre situațiile de mai jos:
- Nu ai o activitate de marketing consecventă și / sau nu știi cum să aloci bugetele și să măsori rezultatele
- Ai încercat diverse tipuri de campanii punctuale, dar fără rezultat
- Ai obiective de business dar nu știi cum să faci legatura între ele și activitatea de comunicare/promovare
- Îți dorești clienți noi dar nu știi cum să îi atragi
- Ai dificultăți să explici valoarea muncii tale – dacă ești om de marketing
- Ai dificultăți să evaluezi echipa de marketing – dacă esti antreprenor sau client
- Ai întampinat probleme în relația cu diferite agenții (dacă ești client) sau în relația cu diferiți clienți (dacă ești om de agenție) legat de măsurarea performanței activității
- Ai vrea sa te diferențiezi și brandul tău să spună o poveste unică și atractivă
- Părerile potențialilor clienți despre afacerea ta sunt diferite și împărțite, și nici nu se potrivesc cu ce ai vrea tu sa creadă
- Stii ca ai nevoie de marketing, dar ți se pare o activitate complicată și obositoare
DESPRE TRAINER
Vino să înveți cum să faci și strategie și execuție bună în același timp, de la Mihaela Mureșan. Are 23 de ani de experiență (dintre care 11 ca Marketing Manager la IKEA):
- + 50 proiecte de strategie
- +1000 ore de training livrate
- + 250 ore de mentorat
- + 500 campanii de comunicare coordonate
Veți lucra împreună într-un grup restrâns, în cele 3 zile de curs intensiv, peste 15 exerciții aplicate creionand strategia de marketing și branding pentru compania pentru care lucrezi. La final vei pleca cu un plan pe care să îl pui în aplicare chiar de a doua zi.
Citește mai mult despre ea aici, vezi articolele de pe blog sau urmărește-o în emisiuni, conferințe și înregistrări video pe canalul de Youtube Brand Essence. Înscrie-te la newsletterul nostru pentru a primi ofertele și noutățile noastre.
"Te aștept să învățăm marketing și branding strategic împreună"
- Mihaela Mureșan
Ce include Marketing Masterclass
Seria Marketing Masterclass include 3 cursuri intensive de o zi, care pot fi urmate și separat, dar participarea la toate 3 modulele asigură o învățare solidă.
Joi, 17 noiembrie: Marketing Strategic
9.30 – 10.00 Prezentarea participanților și a așteptărilor
10.00 – 11.00: UNDE SUNTEM
- Analiza situației actuale: Analiza celor 3 medii – macro, micro și intern (a trendurilor din piață și a competiției, a comportamentelor consumatorilor și a performanței interne), cu focus pe dinamica actuală în context de incertitudine
- Analiza SWOT – realizată pe baza informațiilor anterioare; capcane și greșeli, importanța calității informațiilor pentru calitatea concluziilor
11.00 – 11.15 PAUZĂ
11.15 – 13.00
Exercițiu practic: Analiza SWOT pe cazurile participanților
Cross-analiza SWOT și trasarea concluziilor și a inițiativelor strategice de urmat
13.00 – 14.00 PRÂNZ
14.00 – 15.30
UNDE VREM SĂ AJUNGEM
- Setarea obiectivelor de marketing, inclusiv SMART goals; modelul Customer Decision Journey + exercițiu practic
CUM AJUNGEM ACOLO:
- Segmentarea: definirea profilelor de clienți (avataruri, persona, segmente) și analiza lor: interese, lipsuri; cu focus pe schimbarea comportamentelor în perioade incerte
- Exercițiu practic: analiza unor segmente de clienți ale participanților
- Diferența dintre clienți existenți și clienți potențiali: bariere (lost business) și motivatori de cumpărare; capcana ”clientului ideal”
Definirea VALUE PROPOSITION (promisiunea de valoare) a companiei pe baza analizei anterioare
15.30 – 15.45 PAUZĂ
15.45 – 17.00
- Derivarea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare
- Mesajele principale sau pe termen lung
- Mesajele tactice sau pe termen scurt
- Canale și resurse
Exerciții practice: definirea mesajelor relevante pentru segmentele de clienți analizate anterior
17.00 – 17.30
Concluzii și verificarea așteptărilor inițiale
Vineri, 18 noiembrie: Branding Strategic
9.30 – 11.00:
- Ce este brandul? Exemple și definiții
- Identitatea de brand: valori și personalitate
11.00 – 11.15 PAUZĂ
11.15 – 13.00:
- Arhitectura brandului:
a. Ideea specifică (promisiunea de brand) și piramida de brand: elemente de bază, diferențiatoare și promisiunea emoțională
b. Exercițiu practic: piramida de brand (pe exemplele participanților)
c. Poziționarea și importanța clarității ei în perioade de incertitudine. Construcția și transferul de credibilitate
- Expresii ale brandului și forme de manifestare: legaătura dintre elementele tangibile, exprimate (identitatea vizuală sau vorbită) și cele invizibile (valorile); cum se menține echilibrul între formă și esență și care sunt riscurile inconsecvenței;
13.00 – 14.00: PRÂNZ
14.00 – 15.30:
- Relația dintre brand și consumatori / public:
a. Indicatori de branding și metode de măsurare a percepțiilor
b. Exercițiu practic pentru înțelegerea indicatorilor și a dinamicii lor în timp - Brandul ca instrument comercial cu impact în vânzări: comunicare integrată și armonizarea între termen lung și termen scurt, între brand și mesaje
- Importanța reputației brandului în perioade dificile și de criză
15.30 – 15.45: PAUZĂ
15.45 – 17.00
- Legătura dintre brandul comercial și brandul de angajator sau organizațional
- Co-branding: avantaje si dezavantaje; Influnecerii și co-brandingul
- Re-branding: contexte favorabile și nefavorabile
Sâmbătă, 19 noiembrie: Comunicare și implementare
9.30 – 11.30
De ce avem nevoie de promovare și comunicare?
Elementele briefului de comunicare:
- Context: piață, trenduri, comportamente de consum
- Obiectivele de comunicare: cum se definesc și cum se ancorează în obiectivele de business și de marketing; riscul de a lucra fără obiective sau din aproape în aproape (rolling objectives)
- Mesajele de brand și mesajele tactice: echilibrul dintre termen lung și termen scurt
- Identitatea de brand si validarea ei prin comunicare; distincție și memorabilitate
- Publicurile țintă și insighturile: cum se analizează și cum se definesc, capcane legate de insighturi și cum se folosesc în comunicare
- Canale și livrabile, alocarea bugetelor
11.30 – 11.50 PAUZA
11.50 – 13.00
Exercitii practice: Deconstrucția unui brief pe diverse tipuri de ad-uri video:
- Ce mesaj a vrut brandul să comunice?
- Ce public țintă a vizat?
- Ce obiective a avut?
13.00 – 14.00 PRÂNZ
14.00 – 14.30:
Eficiență și eficacitate în comunicare:
- Cum setăm indicatorii și cum îi măsurăm, tipuri de indicatori în functțe de obiectivele setate.
- Traducerea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare și indicatori de digital
14.30 – 15.30: Exercițiu practic: Analizarea unor indicatori de comunicare în niște situații prestabilite
15.30 – 15.50 PAUZĂ
15.50 – 16.30
Planul de comunicare și alocarea bugetului
Exercitiu practic – realizarea propriului plan de comunicare
16.30 – 17.00
Încheiere și concluzii