MARKETING MASTERCLASS revine în variantă ONLINE
Pentru toți cei care vor să își îmbunătățească activitatea de marketing și să învețe cum se trasează firul roșu de la strategie la execuție, am creat versiunea ONLINE a Marketing Masterclass: 6 module săptămânale de câte 4 ore, din 30 ianuarie până pe 6 martie 2023, în fiecare luni seara, la sfârșitul cărora vei rămâne cu o hartă mentală foarte clară despre ce înseamnă o strategie de marketing și cum susține ea afacerea, despre cum se împletește cu strategia de branding și mai apoi cum ajunge implementată prin comunicare și promovare și cum se măsoară rezultatele.
Pentru cine este Marketing Masterclass ONLINE
Acest Masterclass este pentru tine dacă ești om de marketing, manager în domeniul comercial (marketing, vânzări) sau antreprenor și bifezi una sau mai multe dintre situațiile de mai jos:
- Nu ai o activitate de marketing consecventă și / sau nu știi cum să aloci bugetele și să măsori rezultatele
- Ai încercat diverse tipuri de campanii punctuale, dar fără rezultat
- Ai obiective de business dar nu știi cum să faci legatura între ele și activitatea de comunicare/promovare
- Îți dorești clienți noi dar nu știi cum să îi atragi
- Ai dificultăți să explici valoarea muncii tale – dacă ești om de marketing
- Ai dificultăți să evaluezi echipa de marketing – dacă esti antreprenor sau manager
- Ai întampinat probleme în relația cu diferite agenții (dacă ești client) sau în relația cu diferiți clienți (dacă ești om de agenție) legat de măsurarea performanței activității
- Ai vrea sa te diferențiezi și brandul tău să spună o poveste unică și atractivă
- Părerile potențialilor clienți despre afacerea ta sunt diferite și împărțite, și nici nu se potrivesc cu ce ai vrea tu sa creadă
- Stii ca ai nevoie de marketing, dar ți se pare o activitate complicată și obositoare.
Ce obții la sfârșitul MARKETING MASTERCLASS ONLINE: structură, claritate și legătura dintre strategie și execuție
La sfârșitul celor 6 sesiuni vei căpăta o structură mentală care te va ajuta să legi activitatea de marketing de creșterea businessului, să explici contribuția activității de marketing, să poți urmări activitatea echipei de marketing și a agențiilor, dar și să-ți setezi și să exprimi clar și corect așteptările.
Este efortul concentrat de care ai nevoie pentru a deveni un profesionist în marketing și a elimina ezitările.
DESPRE TRAINER
Vino să înveți cum să faci și strategie și execuție bună în același timp, de la Mihaela Mureșan. Are 23 de ani de experiență (dintre care 11 ca Marketing Manager la IKEA):
- + 50 proiecte de strategie
- + 1000 ore de training livrate
- + 250 ore de mentorat
- + 500 campanii de comunicare coordonate
Veți lucra împreună într-un mod intensiv și interactiv creionând strategia de marketing și branding pentru compania pentru care lucrezi. La final vei pleca cu un plan pe care să îl pui în aplicare imediat.
Citește mai mult despre ea aici, vezi articolele de pe blog sau urmărește-o în emisiuni, conferințe și înregistrări video pe canalul de Youtube Brand Essence. Ia-ți 30 de secunde și înscrie-te la newsletterul nostru pentru a afla primul de cursurile noi lansate și alte noutăți.
"Marketingul este despre business înainte de a fi despre promovare și canale digitale, iar brandul este despre esență înainte de a fi despre aparență."
- Mihaela Mureșan
MARKETING MASTERCLASS ONLINE: 2000 lei + TVA (2380 lei)
6 module de câte 4 ore fiecare, de la 16.00 – 20.00, în fiecare luni, timp de 6 săptămâni, între 30 ianuarie – 6 martie 2023.
Modulele se parcurg la rând, există o secvențialitate între ele, nu se recomandă sărirea lor și nu se vând separat.
Fiecare modul va fi compus din următoarele activități:
- Discuție interactivă pe temele lucrate acasă ale capitolului anterior
- Introducere teoretică și practică a capitolului nou, explicarea metodelor și conceptelor
- Prezentarea unui studiu de caz complet pe capitolul respectiv, pentru a servi ca exemplu pentru tema de acasă
*pentru lucrul individual acasă participanții vor primi suportul de curs, atât partea teoretică, cât și exemplul practic complet după care să se ghideze.
Ce include Marketing Masterclass
Marketing Masterclass ONLINE include 6 module săptămânale de câte 4 ore, plus lucru individual între sesiuni, asigurând o învățare solidă.
#1: 30 ianuarie - Analiza pieței și definirea diferențiatorilor
I. Scurtă prezentare a trainerului, participanților și așteptărilor
II. UNDE SUNTEM?
- Analiza situației actuale: Analiza celor 3 medii – macro, micro și intern (a trendurilor din piață și a competiției, a comportamentelor consumatorilor și a performanței interne), cu focus pe dinamica actuală în context de incertitudine
- Analiza SWOT – identificarea corectă a punctelor tari si slabe, a oportunităților și amenințărilor, pe baza informațiilor din analiza celor 3 medii. Capcane și greșeli, importanța calității informațiilor pentru calitatea concluziilor (conceptul ”gold in – gold out”)
- Cross-analiza SWOT, trasarea concluziilor și prioritizarea inițiativelor strategice de urmat, pe baza deciziilor de business.
III. Exemplu de studiu de caz practic: Analiza celor 3 medii + Analiza SWOT + Cross-analiza SWOT + Concluzii
IV. Temă pentru acasă: realizarea analizei situației actuale pe propriul business
#2: 6 februarie - Definirea obiectivelor de marketing
I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă (analiza situației actuale).
II. UNDE VREM SĂ AJUNGEM – definirea obiectivelor.
- Modelul Customer Decision Journey și funnelul de marketing extins, identificarea barierelor de creștere
- Setarea obiectivelor de marketing de creștere și ancorarea lor în obiectivele de vânzări și de business. Completarea cu SMART goals specifice.
- Obiectivele de marketing de percepție
- Obiectivele de marketing integratoare
- Derivarea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare
III. Exemplu practic: Obiective de creștere, de percepție și integratoare
IV. Temă pentru acasă: setarea propriilor obiective de marketing și SMART goals.
#3: 13 februarie - Segmentarea pieței și a clienților
I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă (obiectivele de marketing și SMART goals).
II. Segmentarea clienților și a pieței:
- Metode și criterii posibile de segmentare: socio-demografic, in funcție de gradul de consum al categoriei, în funcție de gradul de loialitate, segmentare comportamentală
- Înțelegerea diferenței dintre clienți existenți și clienți potențiali: bariere (lost business) și motivatori de cumpărare; capcana ”clientului idal”
- Segmentarea comportamentală: definirea profilelor de clienți (avataruri, persona, segmente) și analiza lor: interese, lipsuri, motivatori, blocatori; schimbarea comportamentelor în perioade incerte
- Definirea VALUE PROPOSITION (promisiunea de valoare) a companiei pe baza analizei anterioare,
III. Studiu de caz practic: definirea segmenetelor și analiza lor comportamentală + definirea Value Proposition
IV. Temă pentru acasă: identificarea și analiza principalelor segmente de cluenți potențiali. Definirea Value Proposition.
#4: 20 februarie - Identitatea și personalitatea de brand
I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă – definirea și analiza principalelor segmente de clienți.
II. Identitatea și personalitatea de brand:
- Ce este brandul? Exemple și definiții
- Identitatea de brand: valori, personalitate si trasaturi de caracter.
- Principii de identitate vizuala si verbala / Expresii ale brandului și forme de manifestare: legătura dintre elementele tangibile, exprimate (identitatea vizuală sau vorbită) și cele invizibile (valorile); cum se menține echilibrul între formă și esență și care sunt riscurile inconsecvenței;
- Arhitectura brandului – ancorarea brandului in business:
-
- Ideea specifică (promisiunea de brand)
- Piramida de brand: elemente de bază, diferențiatoare și promisiunea emoțională
III. Exemplu practic: Definirea personalității unui brand, cu principii de identitate verbală și vizuala. Piramida de brand cu focus pe diferențiatori și promisiunea emoțională.
IV. Temă pentru acasă: definirea identității și personalității de brand. Piramida de brand – factorii de igienă, diferențiatorii și promisiunea emoțională.
#5: 27 februarie - Poziționarea și mesajele de brand
I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă (definirea personalității și a piramidei de brand).
II. Poziționarea și mesajele de brand:
- Brandul ca instrument comercial cu impact în vânzări: comunicare integrată și armonizarea între termen lung și termen scurt, între brand și mesaje
- Mesajele de brand/principale sau pe termen lung
- Mesajele tactice sau pe termen scurt
- Riscul folosirii exagerate a mesajelor tactice în detrimentul celor de brand
- Poziționarea ca obiectiv suprem de percepție și ancorarea ei în business
III. Exemplu practic: Mesajele de brand și ancorarea lor în diferențiatori și poziționare. Mesajele tactice și exemple de combinare a lor.
IV. Temă pentru acasă: Definirea poziționării și a mesajelor de brand.
#6: 6 martie - Planul de comunicare și alocarea resurselor
I. Discuție interactivă, de grup, pe marginea temei de acasă (definirea mesajelor de brand și a poziționării)
II. Realizarea planului de comunicare și alocarea resurselor
- Realizarea master planului de comunicare pe 1 an: imbinarea mesajelor de brand, cu cele tactice, pe segementele de clienți alese și în functie de context si de prioritățile comerciale
- Elementele briefului de comunicare – pe campanii:
-
- Context: piață, trenduri, comportamente de consum
- Obiectivele de comunicare: cum se definesc și cum se ancorează în obiectivele de business și de marketing; riscul de a lucra fără obiective sau din aproape în aproape (rolling objectives)
- Mesajele de brand și mesajele tactice: echilibrul dintre termen lung și termen scurt
- Identitatea de brand si validarea ei prin comunicare; distincție și memorabilitate
- Publicurile țintă și insighturile: cum se analizează și cum se definesc, capcane legate de insighturi și cum se folosesc în comunicare
- Canale și livrabile, alocarea bugetelor
3. Eficiență și eficacitate în comunicare:
- Cum setăm indicatorii și cum îi măsurăm, tipuri de indicatori în funcție de obiectivele setate.
- Traducerea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare și indicatori de digital
4. Principii de bugetare și alocarea resurselor
III. Studiu de caz: Plan de comunicare cu integrarea tuturor elementelor definite. Brief de comunicare pe o campanie specifică.
IV. Temă pentru acasă: Realizarea planului de comunicare și a briefului pentru o campanie.
MARKETING MASTERCLASS ONLINE: 2000 lei + TVA (2380 lei)
6 module de câte 4 ore fiecare, de la 16.00 – 20.00, în fiecare luni, timp de 6 săptămâni, de pe 30 ianuarie până pe 6 martie 2022.
Modulele se parcurg la rând, există o secvențialitate între ele, nu se recomandă sărirea lor și nici nu se vând separat.
Fiecare modul va fi compus din următoarele activități:
- Discuție interactivă pe temele lucrate acasă ale capitolului anterior
- Introducere teoretică și practică a capitolului nou, explicarea metodelor și conceptelor
- Prezentarea unui studiu de caz complet pe capitolul respectiv, pentru a servi ca exemplu pentru tema de acasă
*pentru lucrul individual acasă participanții vor primi suportul de curs, atât partea teoretică, cât și exemplul practic complet după care să se ghideze.
La sfârșitul celor 6 sesiuni vei căpăta o structură mentală care te va ajuta să legi activitatea de marketing de creșterea businessului, să explici contribuția activității de marketing, să poți urmări activitatea echipei de marketing și a agențiilor, dar și să-ți setezi și să exprimi clar și corect așteptările.
Este efortul concentrat de care ai nevoie pentru a deveni un profesionist în marketing și a elimina ezitările.
Nu mai amâna și investește în tine! Vino să înveți cum se face o strategie de marketing si branding solidă și cum să o implementezi.
Pentru oameni de marketing, manageri și antreprenori.