Skip to main content

Înscrierile pentru programul actual MARKETING UPGRADE sunt inchise. Dacă vrei să participi la urmatoarea serie din februarie – iunie 2025:

Înscrie-te aici

Coordonarea echipelor și activității de marketing este astăzi una dintre cele mai mari provocări ale companiilor și antreprenorilor, din cauza lipsei de seniori care să poată conduce și coordona această activitate.

Sunt câteva cauze principale care au dus la scăderea numărului de seniori în marketing:

  • Digitalizarea a făcut ca landscape-ul de marketing să devină foarte complex, cu o multitudine de specializări, care face dificilă integrarea tuturor activităților și alinierea lor pe o direcție performantă.
  • Aglomerarea piețelor, creșterea concurenței, impactul diverselor crize, nevoia de adapare rapidă și presiunea pe costuri a diminuat resursele de marketing alocate, inclusiv cele pentru formarea de oameni
  • Existența multor cursuri și programe de formare pe specialități, dar lipsa unora de formare de manageri de marketing, cu privire de ansamblu și competențe de seniorat
  • Furtuna din piața muncii, cu migrarea multor oameni din joburi în freelancing, unde cumularea de competențe și progresul este mai dificil decât în mediul supervizat din companii

Ca urmare a acestor factori macro, s-a creat un cerc vicios în care performanța de marketing scade și mediul nici nu e favorabil dezvoltării de seniori cu competențe.

Pentru toate aceste motive, lansăm MARKETING UPGRADE, primul program complet de formare de coordonatori și manageri de marketing din România, destinat atât specialiștilor care vor să evolueze în roluri mai înalte, dar și altor tipuri de manageri sau antreprenorilor care sunt forțati de situație să dețină (și) rolul de marketing manager, în lipsa acestuia sau a resurselor de a-l plăti.

Programul MARKETING UPGRADE este gândit pentru a asigura o învățare susținută practic, etapă cu etapă, sub supravegherea mentorului, pe mai multe luni de zile, pentru a avea timp să se consolideze și să se aplice practic informațiile.

DESPRE MENTOR

Vino să înveți cum să coordonezi echipe și resurse și să faci performanță în marketing de la Mihaela Mureșan. Are 24 de ani de experiență (dintre care 11 ca Marketing Manager la IKEA):

  • peste 60 proiecte de strategie, locale și internaționale
  • trainer de 18 ani cu peste 1000 ore de training livrate către sute de oameni
  • peste 500 ore de mentorat
  • peste 500 campanii de comunicare coordonate

Este trainer de 18 ani, timp în care a lucrat și practic, punând practica în teorie și folosind practica în crearea de noi cursuri și programe. A format, crescut și supervizat echipe, atât la nivel local, cât și regional, interne sau externe (agenții) și a ajutat mai mulți clienți să dimensioneze echipa, procesele și resursele de marketing.

Veți lucra împreună într-un mod intensiv și interactiv, alternând capitolele ”teoretice” cu temele practice pentru acasă. Feedbackul se va da direct în grupul mare, prin discuții deschise.

Citește mai mult despre ea aici, vezi articolele de pe blog sau urmărește-o în emisiuni, conferințe și înregistrări video pe canalul de Youtube Brand Essence. Ia-ți 30 de secunde și înscrie-te la newsletterul nostru pentru a afla primul de cursurile noi lansate și alte noutăți.

"Marketingul este despre business înainte de a fi despre promovare și canale digitale, iar brandul este despre esență înainte de a fi despre aparență."

- Mihaela Mureșan

Ce spun oamenii care au lucrat cu ea și participanții la cursurile și programele de mentorat Brand Essence, susținute de Mihaela Mureșan?

Vezi toate testimonialele aici.

Pentru cine este programul
MARKETING UPGRADE:

Programul este pentru tine dacă ești antreprenor sau alt tip de manager care coordonează activitatea de marketing în lipsa unui manager dedicat, sau ești un specialist care are nevoie să treacă la nivelul următor și să gestioneze oameni și resurse. Printre provocările tale se numără:

  • Nu ai o activitate de marketing consecventă și / sau nu știi cum să aloci bugetele și să măsori rezultatele
  • Activitatea de marketing îți consumă foarte mult timp și energie
  • Simți că ești mereu pus în situația de alege și a lua decizii pe care îți e greu să le iei
  • Îți e dificil să explici contribuția activității de marketing
  • Nu ești sigur de legătura dintre activitățile de marketing și performanța afacerii
  • Ai obiective de business dar nu știi cum să faci legatura între ele și activitatea de comunicare/promovare
  • Ai dificultăți să evaluezi echipa de marketing sau agențiile
  • Nu știi cum să delegi și ce să ceri agențiilor, ți se pare un efort continuu și o risipă de energie
  • Ai nevoie să organizezi marketingul astfel încât să aibă ritmicitate și să devină o activitate coerentă.
  • Ai nevoie de suport pe o perioadă mai lungă de timp pentru a înțelege și aplica tot
Vreau să mă înscriu!

De ce să participi la MARKETING UPGRADE? Vezi ce spun participanții la cursurile Mihaelei Mureșan și programele de mentorat:

Ce obții prin programul de mentorat MARKETING UPGRADE: structură, claritate, capacitatea de a explica altora ce face marketingul și de a coordona oameni și resurse.

La sfârșitul celor 4 luni vei avea avea o înțelegere completă asupra ce înseamnă coordonare și management de marketing. Vei obține o structură mentală care te va ajuta să legi activitatea de marketing de creșterea businessului, să înțelegi și să explici contribuția marketingului, să poți urmări și coordona activitatea echipei de marketing și/sau a agențiilor într-un mod echilibrat, dar și să-ți setezi și să-ți exprimi clar și corect așteptările.

Vei învăța alături de alți participanți cu provocări similare, veți discuta în grup și veți face schimb de exepriență. Învățarea va fi structurată, pe capitole, și vei fi continuu sprijinit în această călătorie de mentorul Mihaela Mureșan, cu o vastă experiență practică în marketing și branding, dar și cu experiență de a conduce oameni și echipe, mai mici sau mai mari, din diverse domenii, B2B sau B2C.

MARKETING UPGRADE este efortul concentrat de învățare de care are nevoie orice lider care conduce într-o formă sau alta activitatea de marketing.

Mentoratul se deosebește de coaching prin faptul că este specializat, axat pe o anumită arie de expertiză. Coachul ajută la găsirea răspunsurilor de către persoana cu care lucrează, mentorul poate ajuta însă și la oferirea de răspunsuri și de soluții aplicate, fiind cunoscător al zonei respective. Mnetorul știe răspunsul, dar îl ajută pe mentee să învețe să îl găsească și să gândească structurat. Este mai apropiat de profilul unui profesor din punctul acesta de vedere. Agenda de mentorat este făcută de mentee de obicei, care se presupune că știe ce vrea să învețe și să rezolve, însă în caazul acestui program am gândit noi agenda specific, pe baza nevoilor și provocărilor pe care le-am văzut în piață, cu scopul de a rezolva cât mai multe dintre ele.

Nu lăsa marketingul să te conducă, învață cum să-l conduci tu.
Investește în tine și lucrează profesionist!

Vreau să mă înscriu!

Programul va fi format din 3 module de lucru și învățare (vezi agenda detaliată mai jos):

  • 1. GÂNDIRE STRATEGICĂ: esențială oricărui manager sau coordonator de marketing. Capacitatea de a realiza o strategie de marketing corectă este baza performanței activității de marketing. Octombrie – Noiembrie 2024.
  • 2. LEADERSHIP PE 3 NIVELURI: realizarea strategiei nu este suficientă, ea trebuie și explicată și vândută în cadrul companiei: directorului general / antreprenorului sau echipei superioare de manageri, după caz (în sus), managerilor de vânzări, comercial sau financiar, de al cărui suport este nevoie de obicei în implementare (la același nivel), dar și echipei și agențiilor de marketing (în jos) pentru o implementare cât mai bună. Toate acestea necesită skill-uri de comunicare, sinteză și leadership. Explicarea strategiei și capacitatea de a negocia resursele și implicarea altori colegi sunt competențe forte ale unui manager sau coordonator de marketing. Noiembrie – Decembrie 2024
  • 3. MANAGEMENT ȘI ORGANIZARE. O dată aprobată strategia și negociate resursele, e nevoie de implementare, care nu se poate face fără o planificare și organizare impecabilă. În acest ultim modul vei învăța cum se organizează și se urmăresc toate task-urile (sarcinile) de marketing, cum se deleagă și se urmăresc membrii echipei, cum se evaluează performanța și se îmbunătățește pe viitor. Ianuarie – Februarie 2024.

Vezi agenda completă mai jos.

Cele 3 module se întind pe o perioadă de 4 luni, din octombrie 2024 până în februarie 2025, cu sesiuni săptămânale de 3 ore, luni seara, cu capitole teoretice și cu exerciții practice realizate individual sau teme pentru acasă și apoi discutate în grup. Maxim 10 persoane, pentru a eficientiza lucrul împreună.

Cele 3 module se pot achiziționa și parcurge și separat, dar parcurgerea lor la rând asigură o învățare solidă.

Sesiunile vor fi înregistrate și puse la dispoziția participanților, pentru a putea fi reluate la nevoie.

La sfârșitul programului vei avea o hartă mentală foarte clară despre cum se face o strategie de marketing și cum susține ea afacerea, cum se ”vinde” strategia în companie și se obține suportul colegilor, cum se organizează resursele, ce să ceri echipei și agențiilor, și cum se măsoară performanța.

Nu lăsa marketingul să te conducă, tratează-l cu seriozitate și învață cum să-l conduci tu!

Vreau să mă înscriu!

Ce include programul MARKETING UPGRADE

Programul de formare manageri de marketing cuprinde 3 module distincte, cu 16 sesiuni săptămânale în total (octombrie 2024 – februarie 2025), cu teme de lucru între sesiuni și urmărirea continuă a progesului participanților.

Sesiunile vor fi înregistrate și puse la dispoziția participanților pentru a putea lucra temele practice și pentru a putea fi folosite în viitor, împreuna cu suportul scris al tuturor prezentărilor.

Click mai jos pe ”+” pentru a vedea agenda detaliată pe zile și capitole:

MODULUL 1: GÂNDIRE STRATEGICĂ: 7 octombrie – 18 noiembrie 2024 (7 sesiuni)

  • (7 octombrie) Rolul managerului / coordonatorului de marketing: ce face și ce nu face un manager de marketing, ce așteptări există față de acest rol. Riscul de a nu avea un coordonator al întregii activități. Job description, interacțiuni cu alte funcții și responsabilități. Specializări și tipuri de agenții în marketing. Temă: descriererea rolului dorit.
  • (14 octombrie) Care sunt elementele unei strategii de marketing. Unde suntem, unde vrem să ajungem și cum ajungem acolo? Unde suntem?” – Analiza situației actuale + temă de lucru
  • (21 octombrie) Obiectivele de marketing (”unde vrem să ajungem?”) și SMART Goals. Cum se cascadează obiectivele de business în obiective de marketing, în obiective de comunicare și de marketing digital. Care sunt principalele tipuri de indicatori de marketing digital și cum contribuie ei specific la creșterea businessului. + temă de lucru
  • (28 octombrie) Segmentarea pieței și a clienților. Diferența între clienți existenți și potențiali. Identificarea tipologiilor de clienți doriți și a priorităților de targetare. Desființarea mitului de ”client ideal”, majoritatea clienților fiind ”ne-ideali” și în diverse stadii de interes față de ceea ce vindem. Analiză comportamentală aprofundată (de tip buyer persona).  + temă de lucru
  • (4 noiembrie) Definirea diferențiatorilor, a Value Proposition, a poziționării și mesajelor de brand. Clarificarea diferențiatorilor ca zone de valoare relevante pentru clienți (motivele pentru care clienții ne preferă). Desființarea mitului unicității. Obiectivul de poziționare ca percepția supremă cu care vrem să fie asociat brandul în viitor, și ca umbrelă pentru acțiuni, comportamente și comunicare. Mesajele de brand (pe termen lung) ca piloni și amcore pentru toată activitatea de comunicare și promovare, piese de structură pentru planuri și calendare tactice.
  • (11 noiembrie) Trasarea direcției și a planului tactic (”cum ajungem acolo?”): definirea canalelor de comunicare, planul tactic de marketing și alocarea resurselor și a bugetului + temă pentru acasă
  • (18 noiembrie) Revizuirea planurilor pentru a fi gata de implementare

MODULUL 2: LEADERSHIP PE 3 NIVELURI: 25 noiembrie – 16 decembrie 2024 (4 sesiuni)

  • (25 noiembrie) Echipa de marketing: internă sau externă. Tipuri de profile în funcție de specializări. Conștientizarea nevoii de leadership pe 3 niveluri: în sus, pe orizontală și în jos. Identificarea problemelor specifice ale participanților.
  • (2 decembrie) Cum să vinzi strategia în sus și pe orizontală. Sinteză și KPIs. Cum să explici strategia echipei de management și să fii convingător. Implicarea colegilor de la vânzări și produs în planul tactic, pentru că marketingul și vânzările au nevoie să colaboreze. Informare și follow up. Discuție despre strategia de business și comercială și responsabilitatea asupra lor. Temă: planificarea unui plan comercial cu echipa extinsă.
  • (9 decembrie) Explicarea strategiei către echipă și / sau agenții (în jos). Delegarea și urmărirea sarcinilor. Situational leadership: cum să delegi către oameni în funcție de nivelul lor de pregătire și să îi ajuți să crească, evitând micromanagement-ul. Cum te asiguri că ceea ce explici și transmiți e înțeles.
  • (16 decembrie) Cum să îți menții echipa unită și motivată. Feedback, încurajare, follow up, îmbunătățire și celebrare. Instrumente și metode. Principii și reguli de bună purtare, care se aplică tuturor, inclusiv managerilor. Cum să previi comportamentele toxice la timp și să le elimini la nevoie. Cum să nu cazi în capcana leadershipului autocrat, și nici în a celui permisiv, ambele fiind surse de demotivare pentru oameni. Cum să crești loialitatea și retenția oamenilor, dincolo de salariu.

MODULUL 3: MANAGEMENT ȘI ORGANIZARE: 13 ianuarie – 10 februarie 2025 (5 sesiuni)

  • (13 ianuarie) Organizarea procesului de marketing. Zoom in pe verticalele din calendarul tactic și realizarea timeline-urilor de proiect. GANTT chart si ARCI. Importanța înțelegerii corecte a rolurilor și obligația  managerului / coordonatorului să le explice la toate nivelurile.
  • (20 ianuarie) Brieful de comunicare / campanie – instrumentul esențial de lucru cu agențiile. Fluxurile de lucru și evitarea blocajelor. Stimularea eficientă a creativității. Când facem și când NU facem brainstorming. Temă: realizarea unui brief de campanie
  • (27 ianuarie) Realizarea livrabilelor. Cum să eviți modficări la nesfârșit și să ajuți echipele să lucreze eficient. Identificarea ”punctelor confuze” și eliminarea lor. Documentarea procesului pentru viitor.
  • (3 februarie) Follow și evaluare: ce măsurăm pe termen scurt, ce măsurăm pe termen lung. Tipuri de KPIs și dinamica lor. Îmbunătățire și optimizare continuă. Evaluarea de performanță a oamenilor.
  • (10 februarie) Închiderea programului și concluzii. Posibilitate de prelungire pentru cei interesați.

La sfârșitul celor 16 sesiuni vei căpăta o structură mentală care te va ajuta să legi activitatea de marketing de creșterea businessului, să înțelegi contribuția marketingului, să poți urmări și coordona activitatea echipei de marketing și a agențiilor, dar și să-ți setezi și să exprimi clar și corect așteptările.

Este un efortul concentrat de învățare de care are nevoie orice lider care conduce într-o formă sau alta activitatea de marketing. Tratează marketingul cu seriozitate și vei obține rezultate.

 Modulul 1: GÂNDIRE STRATEGICĂ
(7 sesiuni săptămânale: 7 octombrie – 18 noiembrie)

  • participare live la toate cele 7 sesiuni săptămânale – luni seara 17:00 – 20:00
  • înregistrările sesiunilor pentru a putea fi folosite la temele de lucru li pe viitor
  • suport scris ale tuturor prezentărilor din modul și alte instrumente (ex. template analiză tipologii de clienți, configurator obiective de marketing etc)
  • suport personalizat în realizarea propriei strategii și temelor de lucru individuale

Preț modul: 2290 euro + TVA
(327 euro / sesiune)

Mă înscriu la Modulul 1

Modulul 2: LEADERSHIP PE 3 NIVELURI
(4 sesiuni săptămânale: 25 noiembrie – 16 decembrie)

  • participare live la toate cele 4 sesiuni săptămânale – luni seara 17:00 – 20:00
  • înregistrările sesiunilor pentru a putea fi folosite la temele de lucru li pe viitor
  • suport scris ale tuturor prezentărilor din modul și alte instrumente (ex. modelul Leadership situațional etc)
  • suport personalizat în realizarea provocărilor proprii

Preț modul: 1390 euro + TVA
(347 euro / sesiune)

Mă înscriu la Modulul 2

Modulul 3: MANAGEMENT ȘI ORGANIZARE
(5 sesiuni săptămânale: 13 ianuarie – 10 februarie)

  • participare live la toate cele 5 sesiuni săptămânale – luni seara 17:00 – 20:00
  • înregistrările sesiunilor pentru a putea fi folosite la temele de lucru li pe viitor
  • suport scris ale tuturor prezentărilor din modul și alte instrumente (ex. GANTT chart si timeline de campanie)
  • suport personalizat în realizarea provocărilor proprii

Preț modul: 1690 euro + TVA
(338 euro / sesiune)

Mă înscriu la Modulul 3

PACHET 3 MODULE: 
(16 sesiuni săptămânale: 7 octombrie 2024 – 10 februarie 2025)

Preț pachet: 4800 euro + TVA (300 euro / sesiune) – plătit în 4 tranșe lunare de 1200 euro – economie de 570 euro

  • participare live la toate cele 16 sesiuni săptămânale – luni seara 17:00 – 20:00
  • înregistrările sesiunilor pentru a putea fi folosite la temele de lucru și pe viitor
  • suport scris ale tuturor prezentărilor
  • suport personalizat în realizarea propriei strategii si rezolvarea provocărilor
  • participare la întâlnirea fizică a tuturor participanților, la finalizarea programului, pentru decernarea diplomelor (data și locul vor fi stabilite ulterior)

PACHET 3 MODULE – preț redus: 
(16 sesiuni săptămânale: 7 octombrie 2024 – 10 februarie 2025)

Preț pachet: 3500 euro + TVA (218 euro / sesiune) – cu plată integrală și înscriere până pe 15 septembrie 2024 – economie de 1870 euro.

  • participare live la toate cele 16 sesiuni săptămânale – luni seara 17:00 – 20:00
  • înregistrările sesiunilor pentru a putea fi folosite la temele de lucru și pe viitor
  • suport scris ale tuturor prezentărilor
  • suport personalizat în realizarea propriei strategii si rezolvarea provocărilor
  • participare la întâlnirea fizică a tuturor participanților, la finalizarea programului, pentru decernarea diplomelor (data și locul vor fi stabilite ulterior)

Tratează marketingul cu seriozitate și vei obține rezultate. Investește în tine și lucrează profesionist!

Vreau să mă înscriu!

Înscriere în program

Înscrierile pentru programul actual MARKETING UPGRADE sunt inchise. Dacă vrei să participi la urmatoarea serie din februarie – iunie 2025:

Înscrie-te aici

Întrebări și răspunsuri în direct

Dacă vrei să îți faci o idee despre cum e Mihaela Mureșan în acțiune și să vezi o ”mostră” din ce ai putea învăța de la ea, în fiecare vineri dimineață, de la 10.30, Mihaela răspunde în direct participanților la orice întrebare de marketing, branding, marketing digital, social media, comunicare, creație, organizarea activității de marketing, procese specifice, rebranding, branding personal, employer branding, poziționare, politici comerciale, lucru cu agențiile sau echipa, dezvoltare oameni, evaluarea performanței, modele de business și orice alt subiect din aceste teme.

Nu trebuie decât să te abonezi la newsletterul nostru și vei primi în dimineața zilei respective, la ora 9:00, linkul de conectare direct la tine în inbox.

Vezi aici primul episod al emisiunii.

”Orice execuție bună are în spate o strategie bună, dar singura strategie pe care o văd clienții e execuția.”

Ce zic cursanții Brand Essence

Dacă preferi să înveți singur, în ritmul tău, prin module video concentrate, pe care le poți accesa oricând și de oriunde, s-ar putea să te intereseze cursurile din Academia Brand Essence.

Vezi cursurile online