Program pe zile:
Joi, 8 iunie: Marketing Strategic
9.30 – 10.00 Prezentarea participanților și a așteptărilor
10.00 – 11.00: UNDE SUNTEM
- Analiza situației actuale: Analiza celor 3 medii – macro, micro și intern (a trendurilor din piață și a competiției, a comportamentelor consumatorilor și a performanței interne), cu focus pe dinamica actuală în context de incertitudine
- Analiza SWOT – realizată pe baza informațiilor anterioare; capcane și greșeli, importanța calității informațiilor pentru calitatea concluziilor
11.00 – 11.15 PAUZĂ
11.15 – 13.00
Exercițiu practic: Analiza SWOT pe cazurile participanților
Cross-analiza SWOT și trasarea concluziilor și a inițiativelor strategice de urmat
13.00 – 14.00 PRÂNZ
14.00 – 15.30
UNDE VREM SĂ AJUNGEM
- Setarea obiectivelor de marketing, inclusiv SMART goals; modelul Customer Decision Journey + exercițiu practic
CUM AJUNGEM ACOLO:
- Segmentarea: definirea profilelor de clienți (avataruri, persona, segmente) și analiza lor: interese, lipsuri; cu focus pe schimbarea comportamentelor în perioade incerte
- Exercițiu practic: analiza unor segmente de clienți ale participanților
- Diferența dintre clienți existenți și clienți potențiali: bariere (lost business) și motivatori de cumpărare; capcana ”clientului ideal”
Definirea VALUE PROPOSITION (promisiunea de valoare) a companiei pe baza analizei anterioare
15.30 – 15.45 PAUZĂ
15.45 – 17.00
- Derivarea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare
- Mesajele principale sau pe termen lung
- Mesajele tactice sau pe termen scurt
- Canale și resurse
Exerciții practice: definirea mesajelor relevante pentru segmentele de clienți analizate anterior
17.00 – 17.30
Concluzii și verificarea așteptărilor inițiale
Vineri, 9 iunie: Branding Strategic
9.30 – 11.00:
- Ce este brandul? Exemple și definiții
- Identitatea de brand: valori și personalitate
11.00 – 11.15 PAUZĂ
11.15 – 13.00:
- Arhitectura brandului:
a. Ideea specifică (promisiunea de brand) și piramida de brand: elemente de bază, diferențiatoare și promisiunea emoțională
b. Exercițiu practic: piramida de brand (pe exemplele participanților)
c. Poziționarea și importanța clarității ei în perioade de incertitudine. Construcția și transferul de credibilitate
- Expresii ale brandului și forme de manifestare: legaătura dintre elementele tangibile, exprimate (identitatea vizuală sau vorbită) și cele invizibile (valorile); cum se menține echilibrul între formă și esență și care sunt riscurile inconsecvenței;
13.00 – 14.00: PRÂNZ
14.00 – 15.30:
- Relația dintre brand și consumatori / public:
a. Indicatori de branding și metode de măsurare a percepțiilor
b. Exercițiu practic pentru înțelegerea indicatorilor și a dinamicii lor în timp - Brandul ca instrument comercial cu impact în vânzări: comunicare integrată și armonizarea între termen lung și termen scurt, între brand și mesaje
- Importanța reputației brandului în perioade dificile și de criză
15.30 – 15.45: PAUZĂ
15.45 – 17.00
- Legătura dintre brandul comercial și brandul de angajator sau organizațional
- Co-branding: avantaje si dezavantaje; Influnecerii și co-brandingul
- Re-branding: contexte favorabile și nefavorabile
Sâmbătă, 10 iunie: Comunicare și implementare
9.30 – 11.30
De ce avem nevoie de promovare și comunicare?
Elementele briefului de comunicare:
- Context: piață, trenduri, comportamente de consum
- Obiectivele de comunicare: cum se definesc și cum se ancorează în obiectivele de business și de marketing; riscul de a lucra fără obiective sau din aproape în aproape (rolling objectives)
- Mesajele de brand și mesajele tactice: echilibrul dintre termen lung și termen scurt
- Identitatea de brand si validarea ei prin comunicare; distincție și memorabilitate
- Publicurile țintă și insighturile: cum se analizează și cum se definesc, capcane legate de insighturi și cum se folosesc în comunicare
- Canale și livrabile, alocarea bugetelor
11.30 – 11.50 PAUZA
11.50 – 13.00
Exercitii practice: Deconstrucția unui brief pe diverse tipuri de ad-uri video:
- Ce mesaj a vrut brandul să comunice?
- Ce public țintă a vizat?
- Ce obiective a avut?
13.00 – 14.00 PRÂNZ
14.00 – 14.30:
Eficiență și eficacitate în comunicare:
- Cum setăm indicatorii și cum îi măsurăm, tipuri de indicatori în functțe de obiectivele setate.
- Traducerea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare și indicatori de digital
14.30 – 15.30: Exercițiu practic: Analizarea unor indicatori de comunicare în niște situații prestabilite
15.30 – 15.50 PAUZĂ
15.50 – 16.30
Planul de comunicare și alocarea bugetului
Exercitiu practic – realizarea propriului plan de comunicare
16.30 – 17.00
Încheiere și concluzii