Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Vă invit la un exercițiu: încercați să vorbiți 5 minute despre clienții voștri fără să folosiți deloc verbe la persoana I și nici „eu/noi”. Doar despre ei.

Cea mai mare provocare pe care am întâlnit-o în marketing, în cei peste 20 de ani de când lucrez în domeniul ăsta, este (in)capacitatea oamenilor de a se pune în locul altor oameni.

În general, dar mai ales în particular, în marketing. Dificultatea oamenilor de comunicare, de marketing, de social media, din agenții, a creativilor uneori, a antreprenorilor, a managerilor, de a se pune cu adevărat în locul clienților lor. De a se gândi la aceștia, nu la ei înșiși. Pe cât de banal sună, pe atât de dificil este în realitate.

Cred că am văzut sute de profile de „digital buyer persona” făcute după chipul și asemănarea celui / celei care „analiza”. De tipul: femeie, 25-35, cu carieră, interesată de viață sănătoasă, călătorit, dezvoltare personală și experiențe. Sau variații pe aceeași temă. Când de fapt realitatea era alta, și fata de la marketing se descria mai repede pe ea decât pe client.

Ca oameni, ne e dificil să ieșim din eul propriei experiențe și mod de a vedea viața. Trebuie exercițiu și metodă.

Dar un om de marketing bun are datoria să se pună în locul clientului, uitând cine e el însuși și ce îi place.

Iar asta se învață. Și nu lucrând un avatar ideal care nu prea există, ci intrând adânc în analiza clienților și a tipologiilor lor, pentru că de obicei sunt mai multe.

Facem asta în modulul de GÂNDIRE STRATEGICĂ din programul de mentorat MARKETING UPGRADE 2025, pe lângă celelalte capitole importante de strategie. După acest modul nu vei mai avea niciun dubiu despre clienții tăi. Vei lucra totul aplicat pe businessul tău, sub supravegherea mea.

Pentru oameni de marketing și antreprenori. Până la 30 ianuarie preț special pentru pachetul de 3 module.

Sau poți cumpăra doar cursul video „Cum să segmentezi piața și să descifrezi comportamentele clienților” din Academie, dacă vrei doar capitolul ăsta, și îl aplici singur.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.