Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Aseară am avut sesiunea cu nr. #14 din programul actual de mentorat MARKETING UPGRADE, aflat în derulare. Mai avem 2 ședințe și… gata! Apoi începem o serie nouă, până în iunie.

Acum suntem la ultimul modul din cele 3 (ORGANIZARE ȘI MANAGEMENT), de implementare a planurilor de marketing, și cu focus mare pe cum organizăm lucrurile. De 3 sesiuni încoace, doar asta am făcut, pe rând:

Cum aloci oamenii şi timpul pe taskuri, cum ții „ordinea operațiunilor” și te asiguri că nu scapi nimic și că totul e gata la timp – ca să ieșim o dată pentru totdeauna din munca făcută pe ultima sută de metri (și da, îți trebuie planificare pentru asta, asta lucrăm în modulele anterioare).

Sfântul brieful de comunicare sau campanie – instrumentul mult ignorat în majoritatea echipelor de marketing care:

  • ne obligă să ne structurăm noi ce vrem de la agenții sau colaboratori
  • filtrează din strategia mare elementele de care ai nevoie pentru respectiva campanie: căror segmente te adresezi, ce mesaje transmiți, la ce obiective de marketing contribui?
  • așază și cadrul brandului astfel încât rezultatele creative să nu ajungă în discuții de genul „mie îmi place, mie nu”
  • e folosit ca pârghie de control pe ce livrează agenția.

Pentru că dacă tu nu știi să explici, nu te aștepta ca alții să înțeleagă. 

(Avem și un curs în Academia Brand Essence: Brieful de comunicare).

Livrabilele unei campanii. Care sunt, câte, de care, și cum ajungem la ele. Iar aici a ieșit la iveală una dintre cele mai dragi discuții mie: care e rolul creației și cine o face? Aseară am vorbit o grămadă despre creativitate şi creație:

  • cum o creație necanalizată poate să genereze povești suspendate, chiar și branduri, fără legătură cu businessul și ce vinde
  • dar și cum o creativitate așezată într-un proces, cu atenție față de publicuri și insighturi, poate să genereze cea mai de impact campanie.

Ah, și mergând pe subiectul ăsta am și niște „așa nu”:

  • Niște vizualuri oarecare fără proces de creație în spate NU sunt „creative”.
  • NU există brief de comunicare fără mesaj (și știți câte am văzut?…).
  • Conturarea mesajului ca idee de transmis este responsabilitatea clientului, NU a agenției (ca și a platformei de brand, segmentării, definirii diferențiatorilor etc…)
  • Când sunt prea multe revizii pe niște livrabile, procesul NU e clar și trebuie reparat.

Dacă v-a palpitat ceva din cele de mai sus, vă aștept la mentorat în MARKETING UPGRADE 2025 (februarie – iunie) să luăm la rând toate de mai sus și încă vreo 50 în plus, și să facem ordine și magie în marketing. Pentru performanță.

Pentru toți cei care vor să facă marketing profesionist – specialiști, manageri, sau antreprenori. 8 locuri, jumătate s-au ocupat.

Dacă nu vă trebuie vouă, spuneți cuiva care ar putea beneficia, că e nevoie să creștem seniori în piață.

Produse recomandate

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.