Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Digitalizarea accelerată a schimbat regulile jocului pentru orice tip de business. Totul se mișcă rapid, canalele de promovare se multiplică, iar volumul de informații crește exponențial. 

Tentația multor antreprenori este să renunțe complet la ideea de planificare, alegând în schimb să improvizeze și să testeze constant. Este ca și cum ai pleca într-o expediție de scufundări fără să verifici echipamentul sau să-ți planifici decompresia corectă: riști să ai probleme serioase când vei reveni la suprafață, pentru că nu ai anticipat consecințele și nu ai respectat anumite reguli.

Fără un plan de marketing clar, devii un fel de călător care pornește într-o călătorie fără hartă sau GPS, te poți baza pe intuiție până la un punct, dar în final vei realiza că ai pierdut timp, energie și resurse prețioase încercând să găsești drumul corect. În același mod, improvizația continuă, deși flexibilă și atractivă la început, poate deveni rapid o sursă de epuizare și confuzie pentru echipă, deoarece oamenii se vor simți mereu în situația de a stinge incendii, în loc să construiască ceva solid.

Soluția practică și sănătoasă este să găsești un echilibru între stabilirea unei direcții clare și păstrarea unei flexibilități necesare pentru ajustări rapide. Un plan de marketing nu trebuie să fie rigid și detaliat până la absurd, ci mai degrabă un ghid simplu și clar care să-ți spună unde vrei să ajungi, cum să ajungi acolo și cui te adresezi. Este asemenea unei busole care te ajută să păstrezi direcția, chiar dacă întâlnești furtuni sau obstacole pe drum.

Conceptul de agilitate este frecvent interpretat greșit, considerat ca fiind doar viteza de reacție. Dar dacă ai doar viteză fără direcție, este ca și cum ai accelera cu o mașină puternică într-o ceață deasă, fără să vezi unde te îndrepți. Adevărata agilitate presupune să știi în permanență ce obiective ai și să fii capabil să adaptezi rapid strategiile și tacticile pentru a ajunge acolo, fără să pierzi din vedere scopul final.

Mintea umană, în ciuda progresului tehnologic, are încă nevoie de timp pentru a procesa și înțelege informațiile. E ca și cum ai planta astăzi semințe și ai spera să ai fructe a doua zi, natura are ritmul ei, indiferent cât de mult accelerezi tu tehnologic. Construirea unui brand puternic și memorabil necesită timp, răbdare și constanță, mai ales într-o lume digitală agitată și plină de zgomot.

Planul de marketing nu trebuie privit ca o constrângere sau o limitare a creativității, ci ca o modalitate de a-ți păstra claritatea și de a economisi energie și resurse. Este ca un parapet pe un drum montan: nu te oprește să te bucuri de peisaj și să explorezi, dar te asigură că rămâi în siguranță și ajungi la destinația dorită.

Dacă vrei să organizezi mai bine activitatea de marketing și să urmărești performanța, te-ar putea interesa cursul online Planul de marketing în 8 pași din Academia Brand Essence

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.