Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Ca și voi, am urmărit cu atenție alegerile de ieri. Dincolo de opțiunile personale ale fiecăruia (deși mă aștept să avem principii și opțiuni asemănătoare, de vreme ce faci parte din comunitatea mea), am stat puțin să mă gândesc ce a dus la un clivaj așa de abrupt în societatea românească și ce am putea să învățăm din asta.

Ținând cont că cei mai mulți dintre cei care au votat cu liderul extremist (la fel ca și în cazul lui Georgescu) nu i-au înțeles complet ideologia politică și nu au votat neapărat cu asta, ci au votat schimbarea sistemului pe care îl urăsc (atât de mult că nu își mai pun problema că această alegere le poate face și mai mult rău), dar și că în tabăra cealaltă, pro-europeană, au fost întorsături și schimbări de situație deloc de admirat, până în ultimul moment, iată la ce concluzii am ajuns eu:

  1. Prea mulți oameni au fost ignorați și lăsați deoparte prea mult timp. Sentimentul de frustrare și de abandon a crescut în ei și a lăsat loc pentru infiltrarea mesajelor izolaționiste.
  2. Prea mulți oameni nu au minima educație și capacitate de înțelegere și descifrare a mesajelor mai complexe, și nu e doar vina lor, ci și a unui stat care a sabotat continuu sistemul de educație (de ce avem atâtea cursuri și programe de dezvoltare personală pe lângă, până la urmă?).
  3. Prea mulți lideri comunică unilateral, doar pentru ei sau audiențele lor imediate, fără ca mesajele lor să ajungă cu adevărat la audiențe mai mari. Sau, și mai rău, pentru a-i ataca pe alții.
  4. Comunicarea pe puncte emoționale profunde este pe cât de eficientă, pe atât de periculoasă, pentru că poate influența și în sens pozitiv, și negativ (manipulare), creând încredere oarbă și uneori anularea raționalității.
  5. Panorama canalelor de comunicare este dramatic schimbată acum față de acum 1-2 ani, iar aceste alegeri au arătat clar cum TikTok-ul poate înlocui lejer toate celelalte canale, inclusiv televiziunile de masă. Am făcut și eu un video pe tema asta, vezi un reel de zilele trecute.

Dar dacă ne uităm puțin la punctele de mai sus, ele sunt atât de valabile și pentru business și marketing. Să încerc să le traduc:

  1. Ascultă-ți și înțelege-ți audiența / clienții cu adevărat.
  2. Gândește mesaje relevante și cu sens pentru publicurile tale, nu pentru tine (de câte ori zic „nu e despre tine și despre produsul tău, ci despre clienții tăi”?).
  3. Asigură-te că mesajele sunt comunicate într-un mod în care să ajungă și să fie înțelese de clienții tăi.
  4. Conectează-te emoțional cu clienții tăi, dar rămâi în zona pozitivă, corectă, etică, fără minciuni, exagerări și manipulare.
  5. Alege canalele de comunicare în funcție de unde îți sunt audiențele și clienții, nu în funcție de ce îți place ție.

Discuția poate fi extinsă în multe direcții, inclusiv cea a brandingului personal, care este și el astăzi vulnerabil să cadă în capcane și rețete de suprafață.

Nu am mai scris de ceva timp despre asta, dar mâine după-masă, pe 6 mai (am devansat cu o zi startul), va avea loc prima sesiune din cele 8 ale programului „Construiește-ți brandul personal în 8 săptămâni”.
Ne vedem câte 2 ore online, de la 15:00 la 17:00 în fiecare marți, și te ajut să îți construiești brandul personal într-un mod care să te reprezinte, fără forțări și „obligația” să te filmezi de 10 ori pe săptămână. Eu reușesc să mă filmez mai des acum, dar nu a fost mereu așa, și încă îmi e greu să o fac – am pus ieri un video și despre asta.

Dacă vrei să intri în program, încă mai ai timp să o faci, iar pentru membrii comunității mele prețul rămâne preferențial. Dă-mi un mesaj să vorbim direct. Toate sesiunile vor fi înregistrate.

Și pentru că partea comercială din mine nu dispare niciodată, îți amintesc de asemenea de MARKETING MASTERCLASS care va avea loc pe 23-25 mai, și unde vom lucra profesionist toate punctele 1-5 menționate mai sus, aplicate pe afacerea ta. Strategie de marketing, branding și comunicare în 3 zile de curs intensiv în București, offline, cu discuții live și grup restrâns de participanți, să putem face exerciții. Pentru antreprenori, manageri și oameni de marketing.

Mai sunt 5 zile de EARLY BIRD, până pe 10 mai. Tot până atunci te poți înscrie și la MASTERCLASS și la cursul Cum să organizezi eficient activitatea de marketing din 13 iunie, la un preț de pachet irezistibil. Intră pe site și înscrie-te sau dă-mi un mesaj.

Și dacă tot am deschis subiectul cu etica în marketing, vinerea viitoare, pe 9 mai, în webinarul nostru bilunar gratuit, fix asta vom discuta. Lasă-mi un comentariu cu „marketing etic” dacă vrei să participi, să îți trimit linkul.

Trimitem linkul de conectare vineri dimineața la 9:00, ca de obicei. Lasă-ți loc în agendă de la 10:30 la 11:30 și hai în direct să vorbim despre Ce înseamnă marketing etic? astăzi.

Dacă ai citit până aici, îți mulțumesc și mă bucur că postările mele îți sunt utile. Te aștept cu gândurile tale legate de ziua de ieri, în comentarii.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.