Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Discutam zilele trecute cu un tânăr antreprenor care deține un magazin online despre ce mai înseamnă branding astăzi și cum se face în marketingul digital. Amândoi fiind pasionați de ad-uri și reclame, discuția a ajuns inevitabil în zona asta, că uite cum comunică brandul X pe social media, și uite cum marile branduri nu fac și ele niște virale ca lumea.

Și atunci am realizat confuzia. Dincolo de discuția separată despre ad-uri și calitatea lor mai bună sau mai rea (și aici e toată povestea cu brieful de comunicare și ce punem el, pentru că nu? regula ”gold in, gold out” se aplică și în procesul de creare a comunicării), brandingul este mult mai mult decât comunicare, promovare pe social media și dacă sunt virale sau nu ad-urile. E despre experiențe, produse, prețuri (o, da, e foarte mult despre prețuri și despre dinamica lor), e despre toate interacțiunile care pot genera impresii și păreri. 

Dacă am comandat o pereche de pantofi din magazinul tău online și am avut probleme cu livrarea comenzii, această experiență mă va marca mult mai mult și îmi va genera niște impresii pe care nu le va influența sau șterge prea mult un ad super viral cu vreun influencer care face furori. Dimpotrivă. Cu cât legătura emoțională pe care un brand o creează cu clienții lui e mai puternică, cu atât mai mare e dezamăgirea atunci când nu se ține de promisiune. 

Ah, și sigur nu e despre logo și culori, dar dacă ai ajuns să citești până aici, cu siguranță ai mai citit sau urmărit alte video-uri și materiale de la mine și ai trecut demult de nivelul de începător în branding.

Aș putea să scriu despre branding mult și bine, dar tocmai pentru că este un proces atât de complex, care are legătură cam cu toate funcțiile unei companii, îi dedic complet cea de-a doua zi din Marketing Masterclass. 8 ore în care facem teorie, metode, cu exerciții practice la fiecare capitol, de la identitate și valori, forme de expresie, la modul cum se aliniază percepțiile și cum se măsoară. Facem și poziționare și mesaje de brand – instrumentul principal cu care ”ducem” un brand în comunicare – și așa verificăm dacă viralele și alte forme de content și ad-uri sunt în linia brandului, îl construiesc sau îl diluează…

Brandingul este mult mai mult decât reclame și social media. E mai mult decât content și promovare. E și despre produs, despre valoarea primită pentru preț, e despre livrare, seriozitate, retur și confort. Și, și, și. Sau despre oameni, profesionalism, servicii livrate la timp când e vorba de alte tipuri de business, gen B2B. Este despre ce facem înainte de ce spunem. E foarte mult despre promisiuni ținute și despre construirea unor relații pe termen lung, un proces în care marketingul are doar un rol parțial.

Dacă vrei să treci și tu la nivelul avansat de branding, vezi cursurile video online dedicate brandingului strategic din Academia Brand Essence, sau vino la cursul intensiv Marketing Masterclass de 3 zile în sală, unde învățatul este interactiv, cu exerciții aplicate. Și ia-ți 30 de secunde să te abonezi la nostru, unde anunțăm toate noutățile. Nu scriem decât când avem ceva de zis.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.