Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Am văzut nenumărate platforme de brand în care încrederea stătea la loc de cinste printre alte valori.

Aveți și voi încrederea ca parte din valorile brandului? Dacă da, ștergeți-o de acolo, că nu e bine.

Este foarte clar că încrederea e importantă pentru orice relație, inclusiv pentru cea dintre un brand și clienții săi. Cu toții ne-o dorim, pentru că, o dată obținută, ea declanșează loialitate.

Dar.

Încrederea NU este o valoare de brand, așa cum nu poate fi o trăsătură de caracter. Poate vreți să spuneți “de încredere”, care e cu totul altceva, este despre seriozitate, care poate fi o trăsătură, o valoare de brand.
Încrederea însă nu e by default, ea se obține în urma unei relații, în viitor. Din punct de vedere al brandingului, ea este un indicator (ca mulți alții), care se măsoară. Atunci când vrem să lucrăm la ea, să o creștem, o setăm ca obiectiv în viitor și lucrăm la ea.

Mai mult, încrederea este ceea ce numim un ”indicator agregator”, adică un indicator ”rezultat”, care se întâmplă atunci când se întâmplă alte lucruri. Așa cum e rata de recomandare în marketing, care și ea este un indicator agregator, ca rezultat al multor alte lucruri. Adică e mare când businessul face bine, și scade când apar probleme. Ea semnalează performanța sau lipsa ei, dar nu ne spune motivele din spate, pentru asta trebuie investigat mai adânc și analizați alți indicatori, mai specifici.

Și că tot am ajuns aici, care este cel mai important mod de a construi încrederea? Ce factori stau în spatele unui indicator de încredere ridicat? Stați câteva secunde și gândiți-vă până să citiți mai departe.

Răspunsul este pe cât de simplu, pe atât de ignorat: încrederea se construiește în primul rând prin ținerea promisiunilor. Și aici intră tot, de la calitatea (promisă) a unui produs/serviciu, prețul lui, până la interacțiunile cu oamenii, site-ul, locația.

Discutăm și lucrăm cu seriozitate pe toate aceste aspecte în cursurile de branding din sală de la sfârșitul lunii (atenție că reducerile de preț expiră în câteva zile), unde lucrăm în grup restrâns, cu exerciții aplicate, ca fiecare să plece cu brandul rezolvat:

Branding dincolo de arhetipuri:
22-23 noiembrie 2024 – BUCUREȘTI
29-30 noiembrie 2024 – CLUJ

Sau dacă îți e mai comod, vezi cursurile video despre branding din Academia Brand Essence.

Tu cum stai cu încrederea?

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.