Skip to main content

Adresă:

8-10 iunie, The Villa, str. Ernest Broșteanu, nr. 7, Bucuresti

Vezi pe hartă

Joi, 8 iunie: Marketing Strategic

9.30 – 10.00 Prezentarea participanților și a așteptărilor
10.00 – 11.00: UNDE SUNTEM

  • Analiza situației actuale: Analiza celor 3 medii – macro, micro și intern (a trendurilor din piață și a competiției, a comportamentelor consumatorilor și a performanței interne), cu focus pe dinamica actuală în context de incertitudine
  • Analiza SWOT – realizată pe baza informațiilor anterioare; capcane și greșeli, importanța calității informațiilor pentru calitatea concluziilor

11.00 – 11.15 PAUZĂ

11.15 – 13.00
Exercițiu practic: Analiza SWOT pe cazurile participanților

Cross-analiza SWOT și trasarea concluziilor și a inițiativelor strategice de urmat

13.00 – 14.00 PRÂNZ

14.00 – 15.30
UNDE VREM SĂ AJUNGEM

  • Setarea obiectivelor de marketing, inclusiv SMART goals; modelul Customer Decision Journey + exercițiu practic

CUM AJUNGEM ACOLO:

  • Segmentarea:  definirea profilelor de clienți (avataruri, persona, segmente) și analiza lor: interese, lipsuri; cu focus pe schimbarea comportamentelor în perioade incerte
  • Exercițiu practic: analiza unor segmente de clienți ale participanților
  • Diferența dintre clienți existenți și clienți potențiali: bariere (lost business) și motivatori de cumpărare; capcana ”clientului ideal”

Definirea VALUE PROPOSITION (promisiunea de valoare) a companiei pe baza analizei anterioare

15.30 – 15.45 PAUZĂ
15.45 – 17.00

  • Derivarea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare
  • Mesajele principale sau pe termen lung
  • Mesajele tactice sau pe termen scurt
  • Canale și resurse

Exerciții practice: definirea mesajelor relevante pentru segmentele de clienți analizate anterior

17.00 – 17.30
Concluzii și verificarea așteptărilor inițiale

Vineri, 9 iunie: Branding Strategic

9.30 – 11.00:

  • Ce este brandul? Exemple și definiții
  • Identitatea de brand: valori și personalitate

11.00 – 11.15 PAUZĂ

11.15 – 13.00:

  • Arhitectura brandului:
    a. Ideea specifică (promisiunea de brand) și piramida de brand: elemente de bază, diferențiatoare și promisiunea emoțională
    b. Exercițiu practic: piramida de brand (pe exemplele participanților)

c. Poziționarea și importanța clarității ei în perioade de incertitudine. Construcția și transferul de credibilitate

  • Expresii ale brandului și forme de manifestare: legaătura dintre elementele tangibile, exprimate (identitatea vizuală sau vorbită) și cele invizibile (valorile); cum se menține echilibrul între formă și esență și care sunt riscurile inconsecvenței;

13.00 – 14.00: PRÂNZ

14.00 – 15.30:

  • Relația dintre brand și consumatori / public:
    a. Indicatori de branding și metode de măsurare a percepțiilor
    b. Exercițiu practic pentru înțelegerea indicatorilor și a dinamicii lor în timp
  • Brandul ca instrument comercial cu impact în vânzări: comunicare integrată și armonizarea între termen lung și termen scurt, între brand și mesaje
  • Importanța reputației brandului în perioade dificile și de criză

15.30 – 15.45: PAUZĂ

15.45 – 17.00

  • Legătura dintre brandul comercial și brandul de angajator sau organizațional
  • Co-branding: avantaje si dezavantaje; Influnecerii și co-brandingul
  • Re-branding: contexte favorabile și nefavorabile

Sâmbătă, 10 iunie: Comunicare și implementare

9.30 – 11.30

De ce avem nevoie de promovare și comunicare?
Elementele briefului de comunicare:

  • Context: piață, trenduri, comportamente de consum
  • Obiectivele de comunicare: cum se definesc și cum se ancorează în obiectivele de business și de marketing; riscul de a lucra fără obiective sau din aproape în aproape (rolling objectives)
  • Mesajele de brand și mesajele tactice: echilibrul dintre termen lung și termen scurt
  • Identitatea de brand si validarea ei prin comunicare; distincție și memorabilitate
  • Publicurile țintă și insighturile: cum se analizează și cum se definesc, capcane legate de insighturi și cum se folosesc în comunicare
  • Canale și livrabile, alocarea bugetelor

11.30 – 11.50 PAUZA

11.50 – 13.00
Exercitii practice: Deconstrucția unui brief pe diverse tipuri de ad-uri video:

  • Ce mesaj a vrut brandul să comunice?
  • Ce public țintă a vizat?
  • Ce obiective a avut?

13.00 – 14.00 PRÂNZ

14.00 – 14.30:

Eficiență și eficacitate în comunicare:

  • Cum setăm indicatorii și cum îi măsurăm, tipuri de indicatori în functțe de obiectivele setate.
  • Traducerea obiectivelor de marketing în obiective de comunicare și indicatori de digital

14.30 – 15.30: Exercițiu practic: Analizarea unor indicatori de comunicare în niște situații prestabilite

15.30 – 15.50 PAUZĂ
15.50 – 16.30
Planul de comunicare și alocarea bugetului
Exercitiu practic – realizarea propriului plan de comunicare
16.30 – 17.00
Încheiere și concluzii