Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Segmentarea este unul dintre cele mai importante capitole de gândire strategică dintr-un business. Ea nu e un scop în sine, nu o facem ca să fie făcută, ci ca să ne ajute la ceva.

Și aici vine provocarea. Pentru că modul în care segmentăm piața = clienții existenți + potențiali, se poate face în multe feluri, aplicând diverse criterii, cum ar fi:

  • socio-demografic (cel mai basic)
  • gradul de consum al categoriei
  • gradul de loialitate
  • comportamental (folosit de multe ori la nivel superficial în segmentările de tip „persona”).

Mai sunt și alte criterii. Fiecare dintre ele se subordonează unui obiectiv, modul în care alegem criteriile are legătură cu ce ne dorim să aflăm.

De exemplu, segmentarea în funcție de gradul de consum al categoriei ne poate arăta segmentele cu potențial mai mare de cumpărare.
Dacă însă suprapunem peste asta și gradul de loialitate față de diverse branduri, putem afla că „cel mai cumpărător segment” este deja loial unui alt brand, și asta să ne influențeze direcția.

Segmentarea comportamentală o folosim mai ales pentru a oferi relevanță și pentru a crea conexiune emoțională cu clienții. Foarte folositoare în branding și comunicare.

Segmentarea este unul dintre cele mai frumoase procese matematice și statistice care ne permite să ne uităm la piață stratificat, în profunzime, nu ca la o masă amorfă de clienți din care pescuim la întâmplare. Este baza deciziilor strategice.

Pentru că este atât de importantă, segmentarea este subiect cam în toate capitolele din modulul de Gândire strategică din programul de mentorat online (cu 3 module) de 16 săptămâni MARKETING UPGRADE 3.0.

Cele 3 module se întind pe o perioadă de 4 luni, din octombrie 2025 până în februarie 2026, cu sesiuni săptămânale de 3 ore, luni seara, cu capitole teoretice și cu teme practice individuale (pe afacerea fiecărui participant) pentru acasă și apoi discutate în grup. Maxim 8 persoane, pentru a eficientiza lucrul împreună.

La sfârșitul programului vei avea o hartă mentală foarte clară despre cum se face o strategie de marketing și cum susține ea afacerea, cum se ”vinde” strategia în companie și se obține suportul colegilor, cum se organizează resursele, ce să ceri echipei și agențiilor, și cum se măsoară performanța.

Pentru înscriere și agenda completa intră aici.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.