Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Compar de multe ori, procesul de identificare a tăișurilor și formelor unui brand cu unul de cristalizare dintr-o masă relativ diformă, când dintr-un un mâl sau dintr-un lut vrei să scoți un cristal sau, dacă se poate, chiar un diamant care să strălucească. Deși bazat pe câteva investigații clasice, procesul nu este unul linear, iar călătoria își găsește un drum al ei, cu curbe și ocolișuri, uneori și întoarceri prin același punct, pentru încă o verificare, încă o validare, curbe pe care nu le știi de la început, oricât de bine ți-ai făcut planul și te ții de el, și oricât de bine și de clar încerci să răspunzi, pe rând, la toate întrebările importante: care este piața, care este produsul, ce rol are și ce valoare aduce, și altele ca acestea pe care le găsiți prin toate manualele de marketing.

Procesul e bun, dar el e doar un ghid cu stațiile principale, prin care trec lăsându-mă purtată de drum și de sinuozitățile lui spre poienița în care voi găsi diamantul strălucitor. Uneori drumul se blochează, apar întrebări la care răspunsurile se lasă așteptate, stau ascunse în umbră, și atunci las drumul deoparte și fac din nou o incursiune în businessul respectiv, schimb perspectiva. Am nevoie să mă uit la el din unghiuri diferite, pe rând, dinăuntru și de afară, atentă la cifre sau la satisfacția clienților, la experiențele pe care le provoacă sau la felul în care vorbesc angajații despre firma în care lucrează. E important să îi înțeleg toate fațetele ca să îmi dau seama care anume ar străluci mai bine la soare, și mai ales cum se leagă ele împreună și ce formă dau la final. Îmi iau roluri diferite, uneori sunt chiar antreprenorul care își iubește ideea și îi iartă toate greșelile, și pentru care face uneori compromisuri care altora li se par inacceptabile, alteori sunt angajatul care nu știe încă ce anume îl “reține” și motivează cu adevărat în firma respectivă, alteori sunt chiar clientul care are așteptări diverse și care nu întotdeauna se potrivesc cu ce crede firma că are de oferit. Studiez distanța dintre ele și îmi imaginez soluții care să o reducă, de preferat mai repede decât mai târziu. Clienții vor repede și bine și e dreptul lor să ceară. Ce e automat și ce e în plus sunt uneori nuanțe greu de distins fără o imersiune adâncă în tot businessul, fără multe întrebări puse și fără răspunsuri care uneori par contradictorii, dar de fapt îmi dau dimensiunea unei subiectivități care este crucială. Pentru că subiectivitatea este autentică, și de acolo pot să identific adevăratele tensiuni și nevoi, foarte reale de altfel. Rolul meu este să mă imersez cu răbdare și curiozitate în profunzimea businessului, să înțeleg mecanismele și mai ales disonanțele așteptărilor și ale satisfacției/disatisfacției, după care urc din nou la nivelul obiectivității neutre și transform totul într-un model, într-o platformă a identității care să stea singură în picioare și să poată fi folosită, recunoscută și dezvoltată mai departe într-un mod conștient și consistent.

Și dacă vrei să înveți mai mult despre cum să îți ajuți brandul să se distingă în mulțime, vezi și pachetul 2 în 1 Branding Essentials pe Academia Brand Essence.

Vezi și alte articole pe blogul Brand Essence și abonează-te în doar 1 minut la newsletterul nostru, pentru a afla primul când avem noutăți.

 

2 Comments

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.