Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Dacă tot ai ajuns la articolul ăsta, înainte să mergi mai departe, stai 1 minut și fă următorul exercițiu: rostește cu voce tare primele branduri de mașini care îți vin în minte. Sau de magazine online. Sau de supermarketuri. Sau branduri de produse cosmetice. Ce vrei tu.
Dar observă cum mintea începe să facă efort să le găsească pe următoarele după primele 3, sau 5.

Cei mai mulți oameni țin minte 5, maxim 7 branduri dintr-o categorie, și de regulă sunt brandurile pe care le cunosc, în care au încredere și care înseamnă ceva pentru ei. Cu cât o piață e mai aglomerată, cu atât lupta pentru aceste prime locuri în mintea consumatorilor e mai grea.

În plus, în perioada asta agitată și incertă, pe fondul nesiguranței si a factorilor macro nefavorabili, cum ar fi inflația și creșterea prețurilor, scăderea veniturilor familiilor, oamenii sunt forțați să își revizuiască modul de viață și cheltuielile. În unele cazuri consumul discreționar este diminuat (cheltuielile ne-obligatorii), și în general apar comportamente mai conservatoare în alegerile pe care le fac. Încrederea e pusă la încercare, clienții sunt mai critici și devin mai pretențiosi.

Tocmai de aceea procesul de branding devine mai important ca oricând, pentru că scopul lui primordial este acela de a crea încredere, de a întări relațiile cu clienții și a crea preferință, loialitate și cumpărături repetate.

Și când vorbim de branding, nu ne referim la identitate vizuală, la logo și culori, ci la definirea identității și personalității brandului, a percepțiilor asociate dorite, a poziționării și a mesajelor de brand, care vor structura apoi și activitatea de comunicare. Plus că toate lucrurile astea se și măsoară și se poate vedea clar cum contribuie la creșterea businessului, pentru că în cele din urmă brandul este un instrument comercial.

Dacă vrei să înveți și tu cum să faci branding profesionist, te așteptăm la Marketing Masterclass. In ziua a 2-a facem branding toată ziua, cu metode, exemple și exerciții.

Iar dacă nu ai apucat să te înscrii, abonează-te la newsletterul nostru să nu mai pierzi alte ocazii. Sau aruncă o privire prin Academia de cursuri online, de unde te-ar putea interesa pachetul Branding Fundamentals.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.