Skip to main content

În momentul de față nu avem programat nici un curs “Deconstruiește-ți modelul de business”.

Te invităm să te abonezi la newsletterul nostru pentru a afla din timp de toate cursurile viitoare și alte lansări.
Durează 1 minut.

Abonare newsletter

Workshop practic pentru antreprenori și manageri

Orice afacere se poate ”deconstrui” în 2 zone mari, numite și ”scene”, în cadrul modelului de business:

  1. scena din față – ”front – stage” – care se referă la toate acele elemente care duc businessul către piață, către marketare și vânzare
  2. scena din spate – ”back stage” – care se referă la operațional, la toate activitățile care au ca scop realizarea a ceea ce vinde businessul, fie că e vorba de produse sau servicii.

Scena din față generează venituri, iar cea din spate generează costuri.

Între cele 2 scene ale modelului de business se găsește Value Proposition, sau propoziția de valoare, esența a ceea ce oferă businessul clienților.

Daca ai sau conduci o afacere, da o nota de la 1 la 5, 5 pentru “fix asa e” si 1 pentru “nu e deloc asa”, pentru urmatoarele afirmatii:

În afacerea mea:
1. Am venituri permanente si recurente
2. Clientii mei sunt captivi, si dependenti de ceea ce ofer
3. Costurile mele sunt sub nivelul celor ale concurentei
4. Concurentilor le e dificil sa copieze ceea ce fac
5. Incasez pretul inainte de a antrena costuri pentru ceea ce vand
6. Afacerea mea creste organic, fara efort

Aduna notele si calculeaza scorul total:
A.️ daca este peste 24, felicitari, aveti un model de business performant si scalabil
B.️ daca ai intre 11 si 23 probabil ca sunt niste zone in business care trebuie optimizate
C. Daca ai sub 10, probabil ar trebui sa te reprofilezi…

Păstrează scorul și vino cu el la workshop să discutăm specific pe situația ta.

Nici un model de business nu e perfect. Unele afaceri stau mai bine pe partea operațională, de producție, dar nu reușesc să atragă suficienți clienți, iar altele, deși au clienți suficienți, au probleme cu operaționalul și managementul resurselor. Consolidarea se face echilibrând, pe rând, toate elementele care compun modelul de afaceri.

În cadrul workshopului interactiv online DECONSTRUIEȘTE-ȚI MODELUL DE BUSINESS vom analiza toate cele 9 piese de ”puzzle” care compun cele 2 scene ale afacerii: cea de vânzare și cea operațională, cu scopul de a identifica în care zone avem mai multă forță și care zone sunt mai neconturate și mai avem de îmbunătățit.

Deconstruim modelul de business, ”revizuim” piesele și apoi îl asamblăm la loc.

Workshopul ”Deconstruiește-ți modelul de business” este pentru tine dacă:

  • ai probleme cu partea operațională, ai prea multe activități care îți consumă resurse dar nu produc venituri suficiente
  • vrei să dezvolți businessul pe piețe noi dar nu știi dacă e momentul potrivit
  • ești la început de drum și vrei să lansezi o afacere, dar nu știi toate elementele pe care să le iei în calcul
  • ai produse sau servicii de calitate, dar nu reușești să le marketezi și să le vinzi suficient de bine
  • în piața ta există mulți concurenți care vând același lucru și ți-e greu să te diferențiezi
  • ai multipli parteneri de afaceri și ai nevoie de mai multă claritate asupra alegerii lor și cum să gestionezi mai bine aceste relații
  • vrei să înveți mai mult despre cum funcționează un model de business eficient.

DESPRE TRAINER

Vei lucra pe deconstruirea modelului de business împreună cu Mihaela Mureșan, consultant, mentor și trainer de business, marketing și branding. Are 24 de ani de experiență (dintre care 11 ca Marketing Manager la IKEA) în domenii multiple, B2B și B2C. A absolvit cursul de Business Modelling de la Strategyzer și a aplicat aceste cunoștințe în numeroase proiecte și activități. Experiența ei în cifre:

  • 24 de ani de experiență în marketing (dintre care 11 ca director de marketing la IKEA)
  • peste 50 proiecte de strategie
  • trainer de 17 ani cu peste 1000 ore de training livrate pentru sute de oameni
  • peste 500 ore de mentorat
  • peste 500 campanii și proiecte de marketing coordonate de-a lungul carierei

Workshopul va fi interactiv, cu explicații și exerciții practice aplicate pe cazurile participanților.

Citește mai mult despre ea aici, vezi articolele de pe blog sau urmărește-o în emisiuni, conferințe și înregistrări video pe canalul de Youtube Brand Essence. Înscrie-te la newsletterul nostru pentru a primi ofertele și noutățile noastre.

"Performanța în marketing apare abia atunci când reușești să organizezi totul la fel de bine ca într-o fabrică."

- Mihaela Mureșan

AGENDA:

15.00 – 15.15 Scurtă introducere și prezentarea așteptărilor

15.15 – 15.45. Scena din spate (back stage) a modelului de business:

  1. Activitățile principale
  2. Tipuri de resurse
  3. Partenerii cheie
  4. Optimizarea costurilor

15.45 – 16.15  Exercițiu practic pe elementele ”back stage”

16.15 – 16.45 Scena din față (front stage):

  1. Segmentele de clienți
  2. Relația cu clienții și tipul ei
  3. canale de distribuție și vânzare
  4. Maximizarea veniturilor

16.45 – 17.15. Exercițiu practic pe elementele din ”front stage”

17.15 – 17.30 Definirea Value Proposition

17.30 – 17.45 Exercițiu practic pentru definirea VP pe cazurile participanților

17.45 – 18.00 Discuții finale și concluzii

Ce zic cursanții Brand Essence

Dacă preferi să înveți online, prin module video concentrate, pe care le poți accesa oricând și de oriunde, s-ar putea să te intereseze cursurile din Academia Brand Essence

Vezi cursurile online