DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 20 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat maagazine online, a oferit peste 550 de ore de training, a mentorat oameni de marketing și antreprenori în peste 170 de ore, a coordonat peste 40 de proiecte de strategie și peste 400 de activități și campanii. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile online ale Academiei Brand Essence.

Ce e brandul? Genul de intrebare la care poti primi o infinitate de raspunsuri. Si tot atatea interpretari personale. Ceea ce nu e chiar asa gresit, pentru ca de fapt definitia moderna a brandului spune ca e chintesenta relatiei dintre un business si clientii sai. Cu toate astea, am intalnit foarte des situatii in care manageri sau antreprenori considera ca brandul este exclusiv responsabilitatea functiei de marketing. Daca avem norocul ca marketingul sa aiba si o functie strategica, de analiza si implicare in deciziile de business, sa aiba si un punct de vedere care e ascultat, situatia nu e chiar asa de rea. Pentru ca in conditiile astea, marketingul poate defini platforma si caracterul brandului si poate veghea la consecventa lui in comportament si expresie in timp. Dar in foarte multe situatii (s-ar putea ca mai repede mai multe decat mai putine), brandul e vazut ca acea pojghita aburitoare, cumva separat de business, ca un machiaj bine facut care ascunde mai mult decat imperfectiunile. Si e lasat in seama departamentului de „beauty”, dar fara sa fie conectat cu adevarat la esenta businessului si a operationalului. E ca atunci cand produsele au probleme de calitate care sunt mascate prin niste reclame „inspirationale” care distrag atentia. Sau cand oamenii de vanzari sunt demotivati si nu cred in ceea ce vand, dar marketingul e rugat sa construiasca o imagine pozitiva si atractiva, uitand ca adevarata decizie de cumparare se va face in contact direct cu omul de vanzari sau cu magazinul, sau ca impresia de dupa achizitie va fi cea care va modela continuarea relatiei si, eventual, construirea loialitatii.

Istoria si statistica au demonstrat insa ca atunci cand brandul e tratat ca un norisor aburitor, povestea nu dureaza prea mult si se destrama precum norul respectiv la o rafala de vant. Atunci cand insa brandul e construit ca o relatie sanatoasa ancorata in insasi structura businessului, sustinut nu doar de marketing, ci si de celelalte functii generatoare de valoare, inteles si asumat unitar de oamenii din firma (mai ales de cei de decizie!), transmis si exprimat coerent prin toate „intersectiile” pe unde ar putea trece clientii, el capata forta unei constructii de beton armat, va da incredere si siguranta si va putea sustine cresterea pe termen lung.

Dacă vrei să înveți mai mult despre branding, vezi cursul online Cum se construiește un brand puternic de pe Academia Brand Essence.

Cum să construiești un brand puternic

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.