DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 21 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online, a oferit peste 550 de ore de training, a mentorat oameni de marketing și antreprenori în peste 170 de ore, a coordonat peste 40 de proiecte de strategie și peste 400 de activități și campanii. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Un business este o entitate complexa si vie, compusa din nenumarate elemente care se alatura, se insira, se suprapun, se conditioneaza sau se sustin ca niste trepte. Observati matematica? Siruri, adunari, cauzalitate. Si abia incepe. Iar brandingul ce e? E acel proces jumatate artistic si jumatate matematic care presupune sa te uiti la toate aceste elemente, din exterior si din interior, si sa cauti numitorul comun.

Te uiti din exterior, de sus, si compari microgalaxia businessului cu altele asemanatoare, dar nu faci asta oricum, ci urcandu-te pe nava cumparatorilor, care pot alege una sau alta, si felul in care aleg trebuie bine inteles. Apoi te uiti din interior si cauti acele concentratii de valoare, varfurile care rasar din multime si incerci sa le unesti si sa faci din ele o forma cat mai clara si cat mai convexa, care sa se tina bine pe picioare. Si pe care sa poata andoca nava cumparatorilor. Varfuri aflate la intersectia tuturor multimilor de elemente posibile din microgalaxia noastra, pentru ca doar asa ele vor avea forta suficienta sa o propulseze.

Cu alte cuvinte, varfurile sunt valorile sau trasaturile de caracter ale brandului nostru, si ele ar trebui sa se regaseasca in toate punctele in care consumatorul da intentionat sau intamplator peste brand. Prin repetitia lor consecventa el va sti data viitoare cand trece pe acolo la ce sa se astepte si va decide mai usor daca sa ii faca o vizita.

Deci iata cum brandingul este cautare, structura si constructie in acelasi timp. Ce gasesti asezi in structura si construiesti. Un proces aproape matematic care poate avea o frumusete aparte, asa cum si rezolvarea unei ecuatii grele, o treaba rationala si care tine de logica aparent, poate declansa o bucurie si o emotie care clar apartin celeilalte emisfere cerebrale.

Asta in caz ca mai era cineva care crede ca lucrurile sunt asa fix si matematic impartite.

Dacă vrei să înveți mai mult despre cum sa faci branding profesionist, vezi pachetul 2 in 1 Branding Essentials de pe Academia Brand Essence.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.