Chiar avem nevoie de brand de angajator?

Orice companie care vrea sa vanda are nevoie de un brand comercial bine pus la punct. Adica acea imagine asociata produselor sau serviciilor pe care le vinde si in care se investeste cea mai mare parte a bugetelor de marketing. Pentru ca vrem sa vindem, nu? Ceea ce ramane dupa ce tragem linie la sfarsit e ceea ce conteaza, ca doar facem business, nu voluntariat.

Dar in toata alergatura asta dupa clienti si vanzari, uitam uneori de angajati. Ca doar primesc un salariu, bonuri de masa, asigurari de sanatate si inca vreo cateva beneficii, toate bine structurate intr-o grila. Ce altceva mai putem face? Nu intelegem de ce uneori pleaca fara motiv, iar in locul ramas liber aducem pe altcineva, dar dureaza pana noul venit ajunge sa invete toate detaliile jobului si sa performeze la nivelul la care ne dorim.

Vremurile in care tot ce isi doreau oamenii erau un loc de munca sigur si un salariu decent s-au dus. Fraze de genul “vreau sa ma regasesc in ceea ce fac” sau “vreau un job care sa ma ajute sa ma dezvolt” sunt din ce in ce mai frecvente printre angajati, mai ales cei tineri. Salariul si conditiile de munca decente sunt doar baza pe care se aseaza restul. Asa ca daca peste baza asta nu mai e si altceva, oamenii pleaca sa caute acel mai mult. O companie care inspira si care are valori cu care oamenii sa rezoneze este mult mai atractiva pentru potentialii angajati decat doar una care plateste bine. Si chiar daca uneori nici nu isi dau seama, companiile genereaza perceptii in mintea potentialilor angajati. Iar daca nu sunt cultivate si canalizate in directia dorita (ca la branding comercial), ele pot tese o plasa de pareri si zvonuri, de interpretari si opinii, unele care pleaca din realitatea sau experienta unora, dar altele care ajung deformate si exagerate. Asa ca un proces constient si structurat de employer branding incepe cu definirea brandului de angajator – cum e compania respectiva in relatie cu angajatii, cum isi doreste sa fie perceputa pe baza valorii si beneficiilor pe care le ofera – nu exclusiv materiale. Este o companie care incurajeaza diversitatea? Ideile noi si inovatia? Este o companie in care structurile ierarhice sunt mai putin importante si functioneaza mai bine pe un stil de project-managament? Este o companie in care programul este flexibil si se poate lucra si de la distanta, sau dimpotriva, apreciaza prezenta si lucrul in echipa fizica? Toate aceste lucruri e bine sa fie clar definite, clar intelese mai intai de angajatii existenti si apoi comunicate in piata, cu scopul de a atrage persoane cu valori si interese similare. In felul asta se creeaza ceea ce numim o cultura organizationala solida, in care reperele sunt clare si adeziunea se face mai simplu si mai filtrat. Oamenii au o cauza si un sens mai mare in jobul pe care il fac si asta ii motiveaza mai mult.

Exista evident si optiunea sa lasam lucrurile la voia intamplarii, dar atunci e posibil si ca cei pe care ii angajam sa ajunga la noi tot din intamplare. Va las pe voi sa alegeti optiunea care vi se potriveste.

 

Te-ar putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.