Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Vineri am avut o nouă sesiune din webinarul nostru bilunar, cu tema: cum să faci comunicare cu impact, unde am pus sub lupă acele puncte nevralgice care ne consumă timpul și, mai ales, ne obosesc publicul. 

Am început cu ce e mai la “îndemână”: „comunicarea de bifă” (sau comunicarea clișeică). Mă refer la acele texte care sună frumos, acele mesaje generice pe care le vezi pe toate gardurile: „ne pasă”, „construim viitorul împreună”, „suntem alături de tine.” 

Când vorbești în clișee, publicul nu mai ascultă. De ce? Fiindcă a mai auzit fix același lucru de o mie de ori, în exact același ton. 

E ca în exemplul clasic de la paradă: toată lumea vrea să vadă mai bine și se ridică pe vârfuri. Pe moment, cel care s-a ridicat primul câștigă o vizibilitate mai bună. Dar imediat, toți ceilalți fac la fel. 

Rezultatul? Nivelul de zgomot a crescut, dar avantajul competitiv este zero. Ai făcut un efort, dar te-ai anulat singur.

Supereroii comunicării cu impact sunt segmentarea și diferențiatorii. Sunt interconectate și ne ghidează strategia și, mai ales, mesajele. 

Fără o segmentare clară și fără diferențiatori bine așezați, mesajul se pierde, oricât de sclipitor ar fi ambalajul. 

De la clișee am făcut pasul către nivelul superior de risc: fake-urile și comunicarea manipulativă. Un subiect care este din ce în ce mai prezent în spațiul autohton și care nu face decât să ardă încrederea. 

Acest tip de comunicare are la bază două lucruri esențiale: motivații ascunse și strategii care exploatează vulnerabilități. Se folosesc triggere doar ca să creeze explozii de reacții într-un timp foarte scurt. 

Pe moment pare că totul funcționează, dar pe termen lung, distruge capitalul cel mai de preț al oricărui brand: credibilitatea.

Dar, o să mă opresc aici. Nu vreau să îți dau doar bucăți și te invit să vezi tot webinarul:

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.