Skip to main content

Analiza situației actuale

DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 23 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online, a oferit peste 1000 de ore de training, a mentorat oameni de marketing și antreprenori în peste 250 de ore, a coordonat peste 50 de proiecte de strategie și peste 500 de activități și campanii. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.
curs analiza piata

Analiza situației actuale

Până nu înțelegi unde ești, nu vei ști cum ajungi unde vrei să ajungi

Felicitări pentru alegerea făcută! Analiza situației actuale este cursul cu care trebuie să începi atunci când vrei să faci o strategie de marketing solidă. Un curs care nu poate lipsi nici unui marketer care vrea să devină expert.

Majoritatea companiilor au o idee cât de cât clară despre unde vor sa ajungă în viitor, au niște obiective de business. Dar modalitatea de a ajunge acolo nu e mereu la fel de clară. Și de obicei cu asta se ocupă strategiile, să definească drumul de azi până în viitor, acolo unde vrem să ajungem.

Orice strategie sau plan de business sau de marketing, de orice fel, orice plan, dacă e bine facut, să ne ajute și nu doar să bifam undeva că am scris o strategie, are 3 părți mari:

  1. Analiza situației actuale – UNDE SUNTEM? Care e situația actuală, prezentă, a businessului nostru sau a ariei care ne interesează
  2. Definirea obiectivelor – UNDE VREM SĂ AJUNGEM? – Obiectivele sunt niște repere în viitor pe care dorim să le atingem într-un orizont de timp dat
  3. Conturarea strategiei propriu zise – CUM AJUNGEM ACOLO?, care va cristaliza direcțiile mari care ne vor duce la atingerea obiectivelor.

În acest curs ne vom concentra pe prima dintre aceste 3 faze, și anume Analiza situației actuale, adică înțelegerea stării prezente a businessului nostru.

O strategie de marketing bine facută reprezintă cam 80% din planul de business, așa că să nu vă surprindă că în acest capitol discutăm foarte mult de business în ansamblul lui, de piață și de context.

De ce e important să facem această analiză? Pentru că dacă nu știm unde suntem, va fi greu să definim pe unde să o luăm ca să ajungem acolo unde vrem să ajungem.
Deși poate părea plictisitoare la prima vedere, dacă e facută corect, faza de analiză ne va oferi informații absolut utile în trasarea strategiei de marketing ulterioare, ne va arăta deja pe jumătate direcția în care să mergem.

Așa că la sfârșitul acestui modul vei putea realiza și tu o analiză de piață corectă și completă, care să fie fundamentul pentru definirea obiectivelor și a strategiei de marketing ulterioare. Vei ști:

  • Care sunt trendurile și elementele macro care iți pot influența businessul pozitiv sau negativ, respectiv oportunitățile și amenințările
  • Cum să analizezi corect categoria din care faci parte și competiția
  • Care sunt comportamentele specifice categoriei de care să ții cont în businessul tău
  • Cum să identifici corect și obiectiv punctele tari și slabe ale afacerii sau businessului în care ești implicat.

Sunt foarte multe informații, pe care vei căpăta abilitatea să le înțelegi rapid, să știi exact la ce să te uiți și care informații contează și care nu. Și despre asta vei învăța în cursul Analiza situației actuale, care te va ajuta apoi să radiografiezi într-un mod structurat nu doar situația afacerii pentru care lucrezi, dar și oricare alt domeniu, ca orice strateg bun de business și de marketing. Cu informațiile pe care le vei filtra în acest curs, vei putea realiza Analiza SWOT, care te va ajuta să sintetizezi totul strategic și să faci un pas mai aproape către definirea obiectivelor. Îti recomandăm sa urmezi si aceste module pentru o învățare sistematică.

Cursul conține:

  • modele și concepte
  • studii de caz și exemple
  • exerciții practice prin care să aplici direct ce ai învățat

Cursul este foarte concentrat, așa că, pe cât posibil, încearcă să îl parcurgi în liniște și cu atenție, pentru a nu pierde nici un detaliu. Poți reveni oricum la el oricând simți nevoia să mai reiei anumite modele sau informații.
Cumperi cursul o dată și ai acces oricând și de oriunde la el în propria ta bibliotecă virtuală. În plus, pentru toți membrii comunității Brand Essence  MIHAELA MUREȘAN, trainerul Brand Essence, va organiza în fiecare lună câte o întâlnire virtuală gratuită, în care să îi ajute și mai mult și să le răspundă la întrebări. În prima marți a fiecărei luni, ora 18:00. Salvează data și abonează-te la newsletterul nostru  pentru a primi datele de acces în dimineața zilei respective. Verifică și folderul de Spam. 

Înscrie-te și în grupul de Facebook Brand Essence, unde discutăm și mai mult despre marketing și branding.

Este interzisă modificarea, copierea, reproducerea, descărcarea, transmiterea sau distribuirea acestui conținut în orice modalitate, cu exceptia acordului expres și prealabil al proprietarului. Oricare dintre aceste acțiuni constituie infracțiune și este pedepsită cu închisoarea de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.

Urmărește cursul aici și dacă ți s-a părut util, te invităm să te intorci în pagina cursului din Academie și să lași o recenzie.

Te-ar putea interesa și alte cursuri: