Skip to main content

Analiza SWOT dincolo de clișee

DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Analiza SWOT dincolo de clișee

Radiografia cu cele mai importante răspunsuri

Felicitări pentru alegerea făcuta! Cursul Analiza SWOT este un curs fundamental pentru orice strateg de marketing și de business, iar acest model te va ajuta în toată activitatea ta, indiferent de domeniul în care activezi.

Cei mai mulți fac analiza SWOT ca să bifeze un punct în planul de business sau de marketing. Toți ceilalți însă știu că o analiză SWOT bine facută e ca o busolă super reglată la care daca te uiți corect iți va arăta pe unde să o iei. Este harta, sau mai bine zis fotografia cu cele mai importante răspunsuri, pentru că ea încorporează într-o singură imagine tot contextul în care operezi, dar și problemele și avantajele pe care le ai. Nu-ți mai rămane decât să o interpretezi corect si să treci la acțiune.

O strategie de marketing bine gândită reprezintă cam 80% din strategia de business, iar funcția de marketing are poate unul dintre cele mai complexe roluri în companie, pentru că ea începe de sus, din analiza datelor și cercetare, se împletește cu strategia de business și cu viziunea de creștere, după care coboară spre execuție până la ultimul detaliu al implementării, fie că e vorba de campanii de marketing digital sau alte acțiuni, potrivite cu direcția trasată.

Așa că e foarte important să alocăm timp pentru a trece prin cei câțiva pași ai unei strategii de marketing solide, înainte de a ne apuca de comunicare sau orice fel de campanii.

Analiza SWOT este una dintre cele mai importante etape ale trasării strategiei de business și de marketing și i-am alocat special acest modul, datorită complexității și importanței ei, de multe ori neglijată. Ea se realizează de regulă pe baza informațiilor structurate in prima etapă a analizei, Analiza situației actuale, modul pe care ți-l recomandăm să il parcurgi înainte de Analiza SWOT, mai ales dacă nu ai mai făcut o astfel de analiză până acum.

Concluziile analizei SWOT, daca tot procesul e corect și bine făcut, ne vor duce aproape natural cu un pas mai aproape de setarea obiectivelor, cele mai multe dintre acestea conturându-se deja cu claritate în urma analizei SWOT.

Cursul de față are două părți mari:

  1. în prima parte învățăm cum să facem o analiză SWOT propriu zisă și cum să o populăm cu informațiile corecte
  2. în partea a doua învățăm cum să supra-analizăm informațiile respective și să tragem concluziile de care avem atâta nevoie.

În urma acestui curs, vei învăța:

  • Cum să faci o analiză SWOT care sa te ajute cu adevarat in deciziile de marketing si de business, nu doar sa bifezi un alt model;
  • Cum să alegi informațiile corecte pentru o analiză SWOT
  • Cum să eviți să folosești informații corupte care te pot duce către decizii greșite
  • Cum să combini și să analizezi împreună și holistic toate informațiile din SWOT pentru a-ți prioritiza deciziile la sfârșit.

Vei deprinde abilitatea de a vedea prin business și prin piață și de a corela lucrurile pentru a lua deciziile corecte. Mai mult, cu puțină practică, exercițiul analizei SWOT te va ajuta sa integrezi detalii numeroase și obositoare și să le sintetizezi rapid, să ai mereu o privire de ansamblu. Și asta nu e deloc de neglijat in business, nu? Pe cât de clasic, pe atât de actual este acest model, mai ales în niște vremuri în care realitatea se schimbă mai repede decât putem să o urmărim și avem nevoie să ne orientăm și să înțelegem rapid ce se întâmplă și cum ne poate influența, pentru a ne putea pregăti și chiar identifica oportunități noi.

Cursul conține:

  • modele și concepte
  • studii de caz și exemple
  • exerciții practice prin care să aplici direct ce ai învățat

După acest curs, îți recomandăm sa continui cu Obiectivele de marketing.

Cursul este foarte concentrat, așa că, pe cât posibil, parcurge-l în liniște și cu atenție, pentru a nu pierde nici un detaliu. Poți reveni oricum la el oricând simți nevoia să mai reiei anumite modele sau informații.
Cumperi cursul o dată și ai acces oricând și de oriunde la el în propria ta bibliotecă virtuală. În plus, pentru toți membrii comunității Brand Essence  MIHAELA MUREȘAN, trainerul Brand Essence, va organiza în fiecare lună câte o întâlnire virtuală gratuită, în care să îi ajute și mai mult și să le răspundă la întrebări. În prima marți a fiecărei luni, ora 18:00. Salvează data și abonează-te la newsletterul nostru  pentru a primi datele de acces în dimineața zilei respective. Verifică și folderul de Spam. 

Înscrie-te și în grupul de Facebook Brand Essence, unde discutăm și mai mult despre marketing și branding.

Este interzisă modificarea, copierea, reproducerea, descărcarea, transmiterea sau distribuirea acestui conținut în orice modalitate, cu exceptia acordului expres și prealabil al proprietarului. Oricare dintre aceste acțiuni constituie infracțiune și este pedepsită cu închisoarea de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.

Urmărește cursul aici și dacă ți s-a părut folositor, revino în pagina cursului din Academie și lasă o recenzie.

Te-ar putea interesa și alte cursuri:

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.