Aud foarte des situații de genul:
”Trimit niște newslettere, dar se dezabonează oamenii întruna”.
”Am făcut o campanie cu o agenție, dar nu a avut rezultate. Apoi am încercat cu altă agenție, dar nici aia nu a mers”.
Campanii, agenții, canale de comunicare. Devine obositor și plictisitor. Continuăm să vorbim despre lucruri mici, de bucățile care se văd, de execuție. Pentru că asta e cel mai ușor de făcut. Și lucrurile nu se îmbunătățesc. Schimbăm canale, agenții, campanii, și tot nu se întâmplă nimic.
Pentru că este conversația greșită. Cea superficială și de termen scurt.
Cum ar fi ca discuțiile despre marketing și comunicare să fie din alt registru:
- Ce tipuri de mesaje comunici către clienții tăi?
- Ce anume le oferi clienților diferit pentru care ei te aleg și te apreciază (diferențiatorii)?
- Ce știi despre clienții tăi și ai putea folosi în comunicare (insighturi)?
- Ce ai îmbunătățit fundamental anul ăsta în marketing față de anul trecut?
- Cum faci să-ți ajuți echipa să lucreze independent de tine (delegare și management)?
- Ai reușit să te ții de plan măcar 3 luni consecutive (consecvență)?
- Care e cea mai creativă idee pe care ai implementat-o până acum și a funcționat?
- Care e modul în care te conectezi cu clienții tăi, care e zona ta de transformare?
E nevoie mai mult ca oricând să schimbăm conversația din marketing. Să o ridicăm de la nivelul mic de execuție la nivelul diferențiatorilor, consecvenței, creării de spațiu pentru libertate și creativitate. Pentru performanță. E nevoie să reînvățăm să jucăm dacă nu mare, măcar smart. Să atragem atenția în sensul bun, să creăm impact și relevanță. Oh, acest cuvânt simplu dar atât de puternic în marketing: relevanță. Să conteze ceea ce faci sau comunici pentru cineva, să atragi atenția, să fie pentru clienți, nu pentru tine.
Să depășim odată bucla asta a rețetelor magice, 7 pași să faci un landing page, 5 metode să faci texte de vânzare care rup și 3 metode să-ți dublezi afacerea ieri.
Să ne uităm la marketing cu seriozitate, să îi dăm importanța de care are nevoie ca să dea rezultate, să nu îl mai înghesuim într-un colț, să nu îl mai dăm de la unul la altul, să nu îl mai feștelim, mătrășim, bârfim, să nu-l mai lăsăm de izbeliște și apoi să comentăm dezamăgiți și prețioși că nu dă rezultate.
Să ne ocupăm ca lumea de el, să nu mai sărim etape, să gândim înainte să facem, să gândim și în timp și după ce facem. Adică să facem follow up și evaluare, să tragem concluzii și să ne folosim de ele, că așa cum am mai zis de multe ori, performanța nu vine din magie și nici din revoluții, ci uneori din mulți pași mici, dar atenți, cu grijă și interes.
Pentru că dacă ar putea vorbi, marketingul ne-ar spune toate lucrurile astea și ne-ar spune că nu e corect să îi cerem fără să ne ocupăm.
Dar cine ar trebui să se ocupe? Noi cine adică? Și aici orice antreprenor sau director general, sau manager care are marketingul la el în curte, fără să aibă un senior sau un marketing manager care să îl păstorească, ar trebui să se uite în oglindă cu toată sinceritatea. Pentru că responsabilitatea e la el. La el e să știe de unde vrea să vină creșterea afacerii, care sunt clienții pe care și-i dorește, ce le oferă și ce diferențiatori are. Toate răspunsurile la aceste întrebări aparent banale, dar fundamentale, sunt strategice, și nu sunt treaba executantului de social media.
Și ca să pun punctul pe i până la capăt, de cele mai multe ori, atunci când strategia de marketing lipsește, lipsește și cea de business. Și nu, nu e treaba specialistului de marketing să rezolve asta. Ci a managerului, antreprenorilor, managerilor de marketing sau cine le ține locul.
Tocmai de aceea, primul modul din MARKETING UPGRADE este cel de GÂNDIRE STRATEGICĂ. 7 sesiuni cu teme pentru acasă, pas cu pas, în care rezolvăm și strategia de marketing și pe cea de business, acolo unde are scăpări. Ca apoi să putem să dăm o direcție clară specialiștilor de marketing și celor care fac content, campanii, și le așează pe canale. Dar nu înainte de a rezolva conversația care contează.
Programul de mentorat MARKETING UPGRADE cuprinde 3 module care durează 16 săptămâni, în care trecem prin strategie, leadership, comunicare, delegare, organizare și evaluare. Începem în 5 zile, adică luni, pe 7 octombrie, și terminăm în februarie (cu pauză în vacanța de iarnă). Avem deja 7 participanți și mai avem 3 locuri libere până la 10.
Dacă ești antreprenor sau ții într-o formă sau alta locul de manager de marketing care are nevoie să coordoneze tot, aruncă o privire peste program și scrie-mi dacă ți se potrivește.