Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 23 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online, a oferit peste 1000 de ore de training, a mentorat oameni de marketing și antreprenori în peste 250 de ore, a coordonat peste 50 de proiecte de strategie și peste 500 de activități și campanii. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

M-am dus la trainingul Train The Trainer Points of You® mai mult ca să observ și să o văd pe Oana in action. Asta pentru că am lucrat câteva luni cu ea pe platforma de brand și structurarea mesajelor, în căutarea cuvântului și expresiei care spune adevărul, dar nu apucasem să văd cu adevărat ce face. Adică în calitate de om de marketing, cum s-ar spune. Și fără vreo așteptare specifică, doar cu mindsetul unui observator care așteaptă eventual niște confirmări pentru munca lui.
În drum spre locație, am primit un mesaj de la un alt client al meu. Lucrasem mult timp împreună pe un proiect dificil și complex, dar nu părea că ajungem undeva, iar eu încercam să îmi inoculez gândul că sunt și situații când trebuie să renunți și chiar să accepți eșecul, oricât de greu ar fi. Să înveți cât poți, dar să mergi mai departe. În mesaj, clientul îmi spunea că a ales una din propunerile mele și că vom continua să lucrăm împreună. M-a lovit momentul, ca să zic așa și pentru câteva minute am realizat nu doar ce știam deja, și anume că perseverența de regulă te duce totdeauna undeva, dar și că toate astea s-au întâmplat cu un scop, ca eu să învăț ceva din ele. Ceva ce acum știu și nu am știut înainte, iar această cunoaștere proaspăt dobândită și revelația procesului anevoios prin care am ajuns la ea, m-au făcut să mă gândesc că, de fapt, ăsta e doar un început. Un început al unei perioade în care lucrurile capătă o formă nouă și au mai mult sens. Nu mai divaghez acum prin meandrele gândurilor mele senine dar “revelatoare”, pe care le aveam așteptând la semafor culoarea verde. Am întârziat și când am intrat ceilalți participanți se prezentau deja. M-am împiedicat pe rând de un scaun, o mapă și cât pe ce de un pahar, și când am reușit în sfârșit să nimeresc locul unde îmi era scris numele, mi-a și venit rândul să vorbesc. Am început să zic ceva despre antreprenoriat și nu mai știu, când am fost întreruptă și invitată să trag un card din mulțimea celor care stăteau cu fața în jos pe covor. Când am văzut ce scrie, am zis că nu se poate, cu sentimentul ăla puternic că joc într-un film al cărui scenarist nu sunt eu, dar cu care parcă am ceva legătură. Nu am fost vreodată vreo persoana superstițioasă sau religioasă și am luat liberul arbitru ca pe o opțiune sănătoasă a vieții. Pe card scria “Început”, pe o poză care însă nu inspira deloc asta, ci mai degrabă un infinit liniștit și curgător din cercuri aliniate. Iar restul e poveste.

Points of You® are în același timp magia datului în cărți, cu bătăile de inimă în așteptarea pentru a vedea “ce îți pică” și ce înseamnă sau dacă înseamnă ceva pentru tine, dar și precizia unui act de coaching structurat și pe etape din care ieși, vrei nu vrei sau spui nu spui, cu măcar câteva acțiuni și pași de urmat.
E un joc cu poze și cuvinte, dar care îți dă libertatea să alegi și să iei propria decizie în ce direcție vrei să mergi și cât de adânc. Poți să vorbești sau nu. Poți să stai în cerc sau poți să faci un colț doar al tău. Se lucrează pe perechi dar nici o secundă nu am simțit presiunea că trebuie să fac ceva sau să livrez pe așteptările celorlalți, pe care am resimțit-o la alte jocuri de genul ăsta. O libertate de exprimare completă. Și cred că ăsta e farmecul, dar și rețeta succesului acestei metode, inventată de un cuplu israelian de psihoterapeuți, iar ea și cu experiență în foto-terapie. Te lasă să fii în grup sau singur, să îți dai răspunsuri sau doar să pleci cu întrebări acasă. Fiecare în ritmul lui. Iar pozele de pe carduri… fiecare din ele e o poveste. Sunt atât de simple și atât de interpretabile în același timp. Trei oameni,  am văzut fiecare altceva într-o poză. O imagine ca o oglindă, care îl face pe fiecare să își spună povestea, arătând la sfârșit cât de diferiți suntem. Un exercițiu extraordinar de acceptare a celorlalți, a diversității și chiar a ambiguității. Doar acest lucru în sine, ca exercițiu de a nu mai interpreta și judeca, înseamnă foarte mult pentru un proces de coaching.
Și dacă la unele etape tragi un card și vezi ce îți “pică”, la altele ele stau în fața ta și te așteaptă să alegi. E un dans comun printre imaginile răsfirate pe podea, cu impulsuri, retrageri – e a mea, dar ți-o las ție, ma cheamă asta, dar asta parca e mai bună. Am auzit că la alte grupuri se ajunge și la negocieri, la noi nu a fost cazul. Când în sfârșit te hotărăști ce să alegi, cu gândul la un obiectiv mai mult sau mai puțin conturat în minte, intri cu fiecare alegere în concret, și propria poveste posibilă și viitoare începe să ți se desfășoare în fața ochilor. La propriu, cu imagini. Dar imagini în care doar tu știi ce vezi, chiar dacă sunt la vedere.

Cum ziceam, am început ziua ca om de marketing, și am terminat-o ca om. Points of You® (sau “view”?)  este o călătorie cu tine, în care dacă te lași dus, te scoate totdeauna la un liman. Pe alt drum de fiecare dată, dar tocmai asta e frumusețea. E un instrument extrem de versatil, la fel de ușor de folosit pentru sudarea unei echipe și cu scopuri de business, sau pe plan personal. Bogat în sensuri și întrebări, dar cu o fluiditate care armonizează totul și scoate esența fără ca măcar să bagi de seamă.
Și ca să închei cu cuvântul pe care l-am dat propriului meu album foto creat, POY este o descoperire. O joacă sau o călătorie. De relaxare dar cu scop precis :).

 

Dacă ți-a plăcut sau ți s-a părut folositor, citește mai multe pe blog.

Dacă vrei să primești ultimele articole și informații noi, înscrie-te la newsletterul nostru aici.

Dacă vrei să înveți mai mult despre strategie și execuție în marketing și branding, înscrie-te la cursurile Brand Essence.

Urmărește canalul de Youtube Brand Essence.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.