I-am admirat intotdeauna pe americani pentru spiritul lor comercial aproape innascut. Ca doar acolo a aparut marketingul, mai intai facut si apoi scris. Sa promovezi si sa vinzi ceva e a doua lor natura. Atentia pe cumparator e automata, la fel ca si abordarea win-win. La noi din pacate inca vad multe firme care au ca drive primordial sa faca bani. Multi si repede. Nu ca asta ar fi gresit, dar ar trebui sa mai fie insotit si de altceva. Ca banii vin de fapt de la niste cumparatori care decid daca ti-i dau sau nu in functie de niste motive, sunt uneori doar aspecte secundare din pacate. Motive pe care ar trebui sa incepem sa le intelegem. Un business bun are pe langa obiectivul de vanzari si unul de marketing, legat de cumparatori, despre ce valoare primesc ei in schimbul banilor lor.

Lucrez in bransa de peste 15 ani, timp in care am incercat de nenumarate ori sa explic ce este marketingul. Am facut cursuri, am citit carti, am invatat modele, dar cu toate astea mi s-a intamplat uneori sa nu ma fac inteleasa. Cred ca este una din provocarile oamenilor de marketing. Conceptele cu care noi operam sunt uneori ermetice si intangibile pentru multi, iar alteori par volatile si neaducatoare de vreo valoare imediata. In ultimii ani cred ca mi-am petrecut mai mult timp explicand ce e marketingul, decat facand. Asa ca voi incerca sa fac asta si aici, in cel mai simplu mod cu putinta, lasand deoparte termenii complicati. In fiecare zi vad mult potential in jurul meu, vad oameni cu idei si cu energie, care vor sa schimbe lucrurile. Sigur ca mai sunt foarte multe de facut, dar daca facem fiecare cate putin, lucrurile se vor schimba in bine si cresterea va veni din interior. Cred de asemenea ca democratizarea informatiei, printre care si stiinta marketingului va ajuta aceasta crestere. Asa ca sa vorbim despre marketing!

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.