Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 23 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online, a oferit peste 1000 de ore de training, a mentorat oameni de marketing și antreprenori în peste 250 de ore, a coordonat peste 50 de proiecte de strategie și peste 500 de activități și campanii. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Întrebarea eternă, la care s-au scris cărți de răspunsuri. Eu nu voi scrie o carte (încă!), dar aș vrea să vă spun o scurtă poveste și să vă las pe voi să dați propriul răspuns.

Acum vreo câteva săptămâni, o persoana cu o foarte mare experiență în resurse umane mi-a zis într-un mod suficient de respectuos ca să mă pună pe gânduri că experiența mea în marketing este oarecum limitată, fiind concentrată mai ales pe partea de comunicare și mai puțin pe produs, un punct în minus pentru mine adică, punct pe care cei cu experiență în FMCG îl au, de exemplu. Pentru ca ei lucrează pe mai multe branduri și pentru fiecare dintre ele se ocupă de multe taskuri, de la pricing și chiar forecasting, până la promovare. Și de atunci, mă tot gândesc că ceva e foarte greșit în toată ipoteza asta, când judecăm marketingul, deși argumentele par valide la prima vedere. Pentru că de fapt marketingul ar trebui să înceapă și să se termine cu consumatorul, că de-aia se numește ‘marketing’, de la ‘market’ adică ‘piață’. Iar produsul și prețul, deloc lipsite de importanță de altfel, ar trebui să fie doar niște unelte pe acest drum către consumator, supuse ajustării și corectării continue. Marketingul cu adevărat bun este cel care pune consumatorul înaintea produsului și nu invers (și voi mai scrie cu siguranță despre abordarea ‘outside-in’ versus ‘inside-out’). Nu sunt de fel o adeptă a businessului de dragul cauzei mai înalte decât o putem cuprinde și cred în profit sustenabil care să dureze și să alimenteze o afacere. Dar orice business cu scop comercial ar trebui să aibă la egalitate cu obiectivul financiar pe cel de a răspunde unei nevoi sau dorințe (conștientă sau nu, asta e altă poveste, pentru alt capitol) a cuiva, pentru că doar așa primul va căpăta sens și anduranță pe termen lung. Iar la întrebarea cum creștem cu 10% la anul primul răspuns ar trebui să fie o altă întrebare: ce facem ÎN PLUS cu 10% (uneori și mai puțin e suficient) pentru consumatorii noștri la anul? Ceva într-adevăr în plus, real și cu sens, care să aducă valoare și care să îl facă pe consumator să își dorească produsul ăla cu 10% mai mult, și eventual să îl și cumpere.

Vezi și alte articole pe blogul Brand Essence și abonează-te în doar 1 minut la newsletterul nostru, pentru a afla primul când avem noutăți.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.