Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Ce e brandul? Genul de întrebare la care poți primi o infinitate de răspunsuri. Și tot atâtea interpretări personale. Ceea ce nu e chiar așa greșit, pentru că de fapt definiția modernă a brandului spune că e chintesența relației dintre un business și clienții săi. Cu toate astea, am întâlnit foarte des situații în care manageri sau antreprenori consideră că brandul este exclusiv responsabilitatea funcției de marketing. Dacă avem norocul ca marketingul să aibă și o funcție strategică, de analiza și implicare în deciziile de business, să aibă și un punct de vedere care e ascultat, situația nu e chiar așa de rea. Pentru că în condițiile astea, marketingul poate defini platforma și caracterul brandului și poate veghea la consecvența lui în comportament și expresie în timp. Dar în foarte multe situații (s-ar putea ca mai degrabă mai multe decât mai puține), brandul e văzut ca acea pojghiță aburitoare, cumva separat de business, ca un machiaj bine făcut care ascunde mai mult decât imperfecțiunile. Și e lăsat în seama departamentului de “beauty”, dar fără să fie conectat cu adevărat la esența businessului și a operaționalului. E ca atunci când produsele au probleme de calitate care sunt mascate prin niște reclame “inspiraționale” care distrag atenția. Sau când oamenii de vânzări sunt demotivați și nu cred în ceea ce vând, dar marketingul e rugat să construiască o imagine pozitivă și atractivă, uitând că adevărata decizie de cumpărare se va face în contact direct cu omul de vânzări sau cu magazinul, sau că impresia de după achiziție va fi cea care va modela continuarea relației și, eventual, construirea loialității.

Istoria și statistica au demonstrat însă că atunci când brandul e tratat ca un norișor aburitor, povestea nu durează prea mult și se destramă precum norul respectiv la o rafală de vânt. Atunci când însă brandul e construit ca o relație sănătoasă ancorată în însăși structura businessului, susținut nu doar de marketing, ci și de celelalte funcții generatoare de valoare, înțeles și asumat unitar de oamenii din firmă (mai ales de cei de decizie!), transmis și exprimat coerent prin toate “intersecțiile” pe unde ar putea trece clienții, el capătă forța unei construcții de beton armat, va da încredere și siguranță și va putea susține creșterea pe termen lung.

Și dacă vrei să înveți mai mult despre să îți ajuți brandul să se distingă în mulțime, vezi și cursul Identitatea vizuală și verbală a brandurilor pe Academia Brand Essence.

Dacă ți-a plăcut sau ți s-a părut folositor, citește mai multe pe blog.

Dacă vrei să primești ultimele articole și informații noi, înscrie-te la newsletterul nostru aici.

Dacă vrei să înveți mai mult despre strategie și execuție în marketing și branding, înscrie-te la cursurile Brand Essence.

Urmărește canalul de Youtube Brand Essence.

 

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.