Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Orice companie care vrea să vândă, are nevoie de un brand comercial bine pus la punct. Adică acea imagine asociată produselor sau serviciilor pe care le vinde și în care se investește cea mai mare parte a bugetelor de marketing. Pentru că vrem să vindem, nu? Ceea ce rămâne după ce tragem linie la sfârșit, e ceea ce contează, că doar facem business, nu voluntariat.

Dar în toată alergătura asta după clienți și vânzări, uităm uneori de angajați. Că doar primesc un salariu, bonuri de masă, asigurări de sănătate și încă vreo câteva beneficii, toate bine structurate într-o grilă. Ce altceva mai putem face? Nu înțelegem de ce uneori pleacă fără motiv, iar în locul rămas liber aducem pe altcineva, dar durează până noul venit ajunge să învețe toate detaliile jobului și să performeze la nivelul la care ne dorim.

Vremurile în care tot ce își doreau oamenii erau un loc de muncă sigur și un salariu decent, s-au dus. Fraze de genul “vreau să mă regăsesc în ceea ce fac” sau “vreau un job care să mă ajute să mă dezvolt” sunt din ce în ce mai frecvente printre angajați, mai ales cei tineri. Salariul și condițiile de muncă decente sunt doar baza pe care se așează restul. Așa că, dacă peste baza asta nu mai e și altceva, oamenii pleacă să caute acel mai mult. O companie care inspiră și care are valori cu care oamenii să rezoneze este mult mai atractivă pentru potențialii angajați decât doar una care plătește bine. Și chiar dacă uneori nici nu își dau seama, companiile generează percepții în mintea potențialilor angajați. Iar dacă nu sunt cultivate și canalizate în direcția dorită (ca la branding comercial), ele pot țese o plasă de păreri și zvonuri, de interpretări și opinii, unele care pleacă din realitatea sau experiența unora, dar altele ajung deformate și exagerate. Așa că un proces conștient și structurat de employer branding începe cu definirea brandului de angajator – cum e compania respectivă în relație cu angajații, cum își dorește să fie percepută pe baza valorii și beneficiilor pe care le oferă – nu exclusiv materiale. Este o companie care încurajează diversitatea? Ideile noi și inovația? Este o companie în care structurile ierarhice sunt mai puțin importante și funcționează mai bine pe un stil de project-managament? Este o companie în care programul este flexibil și se poate lucra și de la distanță, sau dimpotrivă, apreciază prezența și lucrul în echipă fizică? Toate aceste lucruri e bine sa fie clar definite și clar înțelese, mai întâi de angajații existenți și apoi comunicate în piață, cu scopul de a atrage persoane cu valori și interese similare. În felul ăsta, se creează ceea ce numim o cultură organizațională solidă, în care reperele sunt clare și adeziunea se face mai simplu și mai filtrat. Oamenii au o cauză și un sens mai mare în jobul pe care îl fac și asta îi motivează mai mult.

Exista evident și opțiunea să lăsăm lucrurile la voia întâmplării, dar atunci e posibil și ca cei pe care îi angajăm să ajungă la noi tot din întâmplare. Vă las pe voi să alegeți opțiunea care vi se potrivește.

Și dacă vrei să înveți mai mult despre cum să construiești o identitate de brand distinctă și recognoscibilă, vezi și cursul Cum să construiești un brand puternic pe Academia Brand Essence.

Dacă ți-a plăcut sau ți s-a părut folositor, citește mai multe pe blog.

Dacă vrei să primești ultimele articole și informații noi, înscrie-te la newsletterul nostru aici.

Dacă vrei să înveți mai mult despre strategie și execuție în marketing și branding, înscrie-te la cursurile Brand Essence.

Urmărește canalul de Youtube Brand Essence.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.