DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 21 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online, a oferit peste 550 de ore de training, a mentorat oameni de marketing și antreprenori în peste 170 de ore, a coordonat peste 40 de proiecte de strategie și peste 400 de activități și campanii. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Una din trasaturile dominante ale antreprenorilor este spiritul de independenta. Dorinta de a face lucurile de unii singuri, de a demonstra ca pot, dorinta care vine uneori la pachet si cu nevoia de a controla lucrurile, de a tine toate detaliile sub observatie. Nu o data am auzit antreprenori spunand “Nimeni nu face asta asa bine ca mine” sau “Mai bine sa fac eu decat sa ii invat pe altii”. Fraze care la prima vedere pot arata o anume capacitate sau talent, potentialul de a oferi o anumita valoare, dar care in momentul in care businessul creste, pot avea o actiune de sabotaj. Pentru ca nici un antreprenor, oricat de bun sau priceput ar fi, nu poate creste o afacere de unul singur. E nevoie de o echipa, o echipa care sa creasca pe masura ce afacerea creste.

Mi s-a intamplat in trecut sa fiu in postura in care un om din echipa mea avea de facut un task care lui i se parea dificil dar care pentru mine era floare la ureche. Eu l-as fi facut in 10 minute, dar sa ii explic, sa il ghidez si sa il verific mi-ar fi luat o ora. Ce credeti ca am ales? Ora. Scopul meu nu era sa arat cat de buna sunt, ci sa il ajut sa invete, astfel ca data viitoare l-a facut in jumatate de ora, cu ajutorul meu, iar apoi intr-un sfert de ora si pana la urma nu a mai fost deloc nevoie de implicarea mea. Tot ce faceam era sa pun cateva intrebari de verificare legate de punctele pe care le stiam mai sensibile. Mai tarziu, acelasi om a fost capabil sa invete si el pe altii si procesul si stiinta s-a propagat, echipa a crescut si a devenit mai buna.

Din tot acest proces, cel mai frumos a fost momentul in care colegul meu a reusit sa duca sarcina la bun sfarsit de unul singur. Stiti privirea copiilor cand dovedesc o problema grea la matematica? Aceeasi. Bucuria lui era si bucuria mea, pentru ca stiam ca lucrurile sunt in ordine si functioneaza, iar eu ma puteam concentra pe altceva, sau chiar pe a forma si alti oameni.

Asa ca, dragi antreprenori, acum in prag de Craciun, faceti-va voua si altora un altfel de cadou. Dati-va bucuria de delega si de a invata si pe altii. Voi va veti elibera timpul si va veti putea ocupa de lucruri mai importante, iar ei vor deveni mai buni si mai independenti. Alegeti un lucru pe care stiti sa il faceti “doar voi” si invatati pe cineva sa il faca. Dati sansa unui om din echipa voastra sa il preia. Stati cu el, explicati-i, dar lasati-l sa il faca singur. Va fi un cadou frumos pentru amandoi.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.