Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

Un business este o entitate complexă și vie, compusă din nenumărate elemente care se alătură, se înșiră, se suprapun, se condiționează sau se susțin ca niște trepte. Observați matematica? Șiruri, adunări, cauzalitate. Și abia începe. Iar brandingul ce e? E acel proces jumătate artistic și jumătate matematic, care presupune să te uiți la toate aceste elemente, din exterior și din interior, și să cauți numitorul comun.

Te uiți din exterior, de sus, și compari microgalaxia businessului cu altele asemănătoare, dar nu faci asta oricum, ci urcându-te pe nava cumpărătorilor, care pot alege una sau alta, și felul în care aleg trebuie bine înțeles. Apoi te uiți din interior și cauți acele concentrații de valoare, vârfurile care răsar din mulțime și încerci să le unești și să faci din ele o formă cât mai clară și cât mai convexă, care să se țină bine pe picioare. Și pe care să poată andoca nava cumpărătorilor. Vârfuri aflate la intersecția tuturor mulțimilor de elemente posibile din microgalaxia noastră, pentru că doar așa ele vor avea forță suficientă să o propulseze.

Cu alte cuvinte, vârfurile sunt valorile sau trăsăturile de caracter ale brandului nostru, și ele ar trebui să se regăsească în toate punctele în care consumatorul dă intenționat sau întâmplător peste brand. Prin repetiția lor consecventă, el va ști data viitoare când trece pe acolo la ce să se aștepte și va decide mai ușor dacă să îi facă o vizită.

Deci iată cum brandingul este căutare, structură și construcție în același timp. Ce găsești, așezi în structură și construiești. Un proces aproape matematic care poate avea o frumusețe aparte, așa cum și rezolvarea unei ecuații grele, o treaba rațională și care ține de logică aparent, poate declanșa o bucurie și o emoție care clar aparțin celeilalte emisfere cerebrale.

Asta în caz că mai era cineva care crede că lucrurile sunt așa, fix și matematic împărțite.

Dacă vrei să înveți mai mult despre cum să faci branding profesionist, vezi pachetul 2 in 1 Branding Essentials de pe Academia Brand Essence.

Dacă ți-a plăcut sau ți s-a părut folositor, citește mai multe pe blog.

Dacă vrei să primești ultimele articole și informații noi, înscrie-te la newsletterul nostru aici.

Dacă vrei să înveți mai mult despre strategie și execuție în marketing și branding, înscrie-te la cursurile Brand Essence.

Urmărește canalul de Youtube Brand Essence.

 

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.