Skip to main content

Definește-și diferențiatorii și prinde tracțiune în piață

Nici un business nu poate crește sustenabil și sănătos fără o strategie de marketing solidă. O strategie de marketing bine făcută echivalează cu 80% din strategia de business, și o dată trasată, va ajuta toti oamenii și agențiile implicați în execuție: vor ști ce au de făcut, de ce să facă sau să nu să facă anumite lucruri, le va ghida alegerile și deciziile și le va da uneltele să măsoare performanța întregii activități de marketing.

Realizarea unei strategii de marketing cere un efort inițial, dar realizarea ei va aduce claritate si direcție pentru toată echipa și va ancora activitatea de marketing în business. Iar dacă nu știi să o faci, MIHAELA MUREȘAN poate lucra împreună cu tine la asta. O recomandă clienții si cei 24 de ani de experiență (dintre care 10 ca director de marketing la IKEA), cu sute de proiecte în care a lucrat. Citește aici mai mult despre ea.

Etapele unei strategii de marketing:

  1. Analiza pieței: înainte de a stabili o directie de crestere, de promovare sau de dezvoltare, este important sa definești piața în care operezi:

  • Să știi jucătorii principali, de preferat și câte ceva despre ei, care sunt rolurile lor în piață și care este al tău.
  • Ești în primul calup de jucători sau te pierzi într-o masă a unora mici și mulți?
  • Cunoști trendurile care ar putea să îți influențeze afacerea și să schimbe comportamentele clienților tăi?

Înțelegerea pieței pe care operezi te va ajuta să îți stabilești obiectivele de creștere și direcția în care vrei să te îndrepți. Chiar dacă nu ai suficiente date sau studii de piață, există metode simple și mai puțin costisitoare prin care putem face o radiografie obiectivă care te va ajuta să înțelegi exact situația actuală și unde ești situat în momentul de față.

Dacă vrei să lucrezi singur această etapă, vezi cursul video online Analiza pieței și a situației actuale din Academia Brand Essence. Îl poți relua oricând și înveți în ritmul tău!

2. Definirea diferențiatorilor.

Cu informațiile de la punctul anterior, realizăm o analiză SWOT: identificam avantajele reale care te diferențiază față de competiție și care trebuie dezvoltate în continuare, iar pe baza punctelor slabe definim în același timp vulnerabilitățile, acele scenarii care nu dorești să se întample, dar pe care e mai bine sa le cunoști dinainte, pentru a te pregăti.

Orice afacere de succes are un atu mai mult sau mai puțin vizibil. Rolul nostru este să identificam aceste element și să le transformăm în avantaje competitive sau diferențiatori care să asigure creșterea.

Diferențiatorii sunt relevanți atunci când sunt validați de clienți, de aceea punctele identificate în această fază vor fi revalidate dupa analiza segmentelor de clienți potențiali.

Dacă vrei să lucrezi singur această etapă, vezi cursul video online Cum să definești corect diferențiatorii și Value Proposition. Îl poți relua oricând și înveți în ritmul tău!

3. Derivăm obiectivele de marketing din cele de business.

Obiectivele de marketing nu sunt obiective de vânzări, iar definirea lor presupune o claritate a întreg ”funnel”-ului de marketing. Le validăm cu concluziile din analiza SWOT și apoi le traducem în obiective de comunicare.

Dacă vrei să lucrezi singur această etapă, vezi cursul video online Obiectivele și funnel-ul de marketing din Academia Brand Essence. Îl poți relua oricând și înveți în ritmul tău!

4. Segmentăm și analizăm potențialii clienți.

Îi analizăm, îi segmentăm din punct de vedere socio-demografic, comportamental și al gradului de utilizare a categoriei. Apoi decidem pe care dintre ei îi vom targeta pentru a ne atinge obiectivele. Analiza aprofundată a clienților ne va ajuta atât în continuarea unei oferte relevante, la validarea diferențiatorilor, dar și pentru a comunica cu impact către ei.

Dacă vrei să lucrezi singur această etapă, vezi cursul online Cum să segmentezi piața și să descifrezi comportamentele clienților. Îl poți relua oricând și înveți în ritmul tău!

5. Definim mesajele țintă și poziționarea pe care dorim să o obținem.

Capitolul mesajelor cheie, mesajelor de brand sau principale cum se mai numesc, este unul dintre cele mai importante ale strategiei, pentru că ele stau la intersecția dintre marketing, brandig și comunicare, pe care le leagă în implementare.

Majoritatea mesajelor principale au ca sursă diferențiatorii identificați anterior, dar este important ca ele să se subordoneze și obiectivului de poziționare, adică percepția supremă pe care dorim să o construim în mintea clienților.

Dacă vrei să lucrezi singur această etapă, vezi cursul video online Poziționarea și mesajele de brand. Îl poți relua oricând și înveți în ritmul tău!

6. Realizăm planul de marketing concret.

Acest al 6-lea punct iese de fapt din sfera strategiei și intră in zona tactică, fiind pasul care duce strategia în realitatea execuției. Planul de marketing trece prin toate capitolele anterioare, și ajunge până la canalele de promovare și calendarul concret de activități și comunicare.

Dacă vrei să lucrezi singur această etapă, vezi cursul video online Planul de marketing în 8 pași din Academia Brand Essence. Îl poți relua oricând și înveți în ritmul tău!

Toate cursurile video online care te pot ajuta să îți faci singur strategia sunt cuprinse în pachetul Strategie de marketing. Le poți relua oricând și înveți în ritmul tău!

Ce spun oamenii care au lucrat cu ea și participanții la cursurile și programele de mentorat Brand Essence, susținute de Mihaela Mureșan?