DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 20 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat maagazine online, a oferit peste 550 de ore de training, a mentorat oameni de marketing și antreprenori în peste 170 de ore, a coordonat peste 40 de proiecte de strategie și peste 400 de activități și campanii. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile online ale Academiei Brand Essence.

Am avut acum câteva zile o prezentare pentru niște oameni de marketing și antrepenori, unde am fost rugată să prezint pașii unei strategii. De marketing, deși la fel de bine putea să fie și de business. M-am bucurat că există un astfel de interes, de înțeles de altfel acum, la sfârșit de 2020, când ar trebui să ne gândim la planurile pentru anul viitor, chiar dacă încă nu știm cum va arata…

Și m-am gandit eu cum să fac și cum să condensez așa multă informație într-o prezentare scurtă, și până la urmă am reușit să o fac în 4 pași, care mi-au intrat pe un slide.

Tu care crezi că e primul pas?

  • Să aduni informații
  • Să te uiți pe performanța trecută
  • Să întrebi șefii despre strategia de business.

Dacă ți se par corecte răspunsurile de mai sus, ești pe aproape. Doar că ele fac parte din…pasul 2.

Pentru ca pasul 1 este de fapt să te apuci să o scrii. Să te așezi jos, sa aloci timp intenționat pentru asta, sa înlături factorii care te pot distrage și pur și simplu SĂ ÎNCEPI să scrii. Pe cât de banal pare acest pas, pe atât de important este. Pentru că în momentul în care scrii, ți se structurează și ți se clarifică ideile, și creierul e forțat să le dea o forma inteligibilă. Pentru tine mai înâi, dar apoi și pentru alții, presupunând că nu vrei să scrii o strategie pe care să o ții în sertar, ci una pe care să o folosești cu echipa, internă sau externă.

Făcând acest efort deliberat, pui energie în acest proces, care va deveni mai valoros pentru simplul fapt că îi dai importanță. Din punctul ăsta de vedere, exersarea gândirii strategice este un mecanism care se autoreglează: ce îi dai, aia primești. Sau iese, pardon. Gold in, gold out ar fi expresia in engleză, valabilă și cu opusul ei.

Se spune că powerpointul suportă orice (ca și excelul din câte am auzit), așa ca nu vă lăsați totuși păcăliți de faptul că cei 4 pași au intrat pe un slide. În realitate o strategie de marketing e ceva mai complexă, și fiecare capitol e un ”univers” în sine. Cu această idee în minte am început să construiesc cursurile online din Academia Brand Essence, ca pe niște module concentrate de aproximativ 1 oră, așezate ca niște stații pe 3 magistrale, astfel încât fiecare să aleagă ce are nevoie să aprofundeze. Poți să parcurgi tot traseul, sau poți sări din stații, daca ai mai fost pe acolo și cunoști subiectul.

Am făcut și un video tutorial pe care îl poți vedea pe pagina Academiei Brand Essence, împreună cu cursurile.

Citește despre pasul 2 aici: Cât contează destinația și apoi Fotografia cu cele mai importante răspunsuri si Până la vânzări mai sunt câțiva munți. Sau prăpăstii.

Sau învață cum se face Planul de marketing în 8 pași, intr-un curs video complet și concentrat, cu toate capitolele aplicate pe un caz concret, la sfârșitul căruia vei avea și tu propriul plan de marketing care să îți eficientizeze activitatea și să te ghideze.

Nu rata pachetele de cursuri ale lunii ianuarie cu reducere de pâna la 55%: PLANNING KIT: Planul + Bugetul la 118 euro 69 euro și START ȘI DE LA CAPĂT: Planul + Bugetul + Cum să adaptezi marketingul în criză la 187 euro 89 euro.

 

2 Comments

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.