Skip to main content
DESPRE AUTOR: Mihaela Mureșan are 24 de ani experiență ”pe front” în marketing, dintre care 10 ca director de marketing al IKEA, în România și Europa de Sud-Est. Anterior a lucrat în LG Electronics și a lansat Media Galaxy. De 8 ani a lansat Brand Essence, o agenție de consultanță, strategie și implementare. A format și a condus echipe în companii românești și internaționale, a lucrat cu clienți mari dar și cu firme mici și start-up-uri, B2C sau B2B. A testat și a pus în practică metode, a creat și a lansat branduri în România și pe alte piețe, a lansat magazine online și proiecte noi. E trainer de 18 ani, timp în care a format sute de oameni de marketing și comunicare sau a mentorat oameni de marketing și antreprenori. A coordonat peste 60 de proiecte de strategie și peste 500 de campanii și proiecte. Citeste aici povestea carierei și evoluției ei și vezi aici cursurile Academiei Brand Essence.

În ultima perioadă, cel puțin o dată pe săptămână vorbesc cu un om de marketing care e frustrat, demotivat de volumul de muncă pe care îl are, de lipsa aprecierii și recunoașterii față de munca lui. Volum mare, task-uri variate, așteptări neclare și termene limită imposibile. De cele mai multe ori fără șansa de a mai putea fi creativ, sau inovativ, și uneori fără timp și energie de făcut follow-up și tras concluzii pentru viitor. Pe modelul ”noi muncim, nu gândim”.

Mai mult, cei mai mulți dintre oamenii de marketing care fac execuție nu au un senior care să îi ghideze sau să îi susțină și de multe ori ajung în situația de a nu putea să își dea singuri seama dacă fac bine ce fac, cum să evolueze mai departe și cum să demonstreze că munca lor are valoare. Nelucrând cu obiective clare (nu doar cele de tip vânzări, dar și de specifice de marketing si branding), e greu de spus dacă fac într-adevăr performanță.

Iar de partea cealaltă a situației, mă întâlnesc des cu antreprenori sau manageri, care mă întreabă mereu dacă nu știu un om de marketing bun, fiind continuu nemulțumiți de prestația oamenilor sau a agențiilor cu care colaborează, pe care îi/le schimbă întruna, tot așteptând o soluție magică și salvatoare. Problema e că fără ghidajul potrivit, fără coordonare obiective de marketing clare și fără o competență specializată, nici o agenție nu va face minuni. Cum ziceam și altă dată: coordonarea nu se poate externaliza.

Vă recunoașteți și voi în unul dintre aceste scenarii?

Mă întreb de ceva timp cum s-a ajuns aici, mai ales ca pare că lucrurile merg cu viteză în aceeași direcție.

Este un cerc vicios care pare că se tot adâncește, pentru că se lucrează prea mult în viteză, toată lumea vrea rezultate de azi pe mâine (sau de ieri pe azi!), se sar etape și nimeni nu mai pierde vremea cu strategii sau planuri concrete.

Câștigăm timp, dar pierdem calitate. Iar tot acest zig-zag de încercări costă în final mult mai mult.

Se erodează competența și se propagă amatorismul.

Cauzele cocrete care au dus la asta sunt multiple (și nu se rezumă la):

  • digitalizarea din care provin o sub-serie de factori:
    • accesul facil la informație și aparenta impresie de creare de competență de calitate în marketing, când de cele mai multe ori know-how-ul dobândit așa este fracturat și incomplet
    • extinderea canalelor de promovare (social media, Google, etc) și aparenta impresie că înțelegerea și cunoașterea tehnică a acesto canale înlocuiește gândirea de marketing
    • multitudinea de indicatori de digital a căror folosire dă falsa impresie de evaluare corectă a activității de marketing (iar aici ar trebui introduși termenii „eficacitate” versus ”eficiență” și înțeleasă diferența dintre ei)
    • accesul aparent facil la marketing, datorită bugetelor reduse necesare, fără a înțelege că și competiția face același lucru, iar atenția clienților e mai limitată cu fiecare companie care încearcă să îi comunice sau să îl convingă de ceva – zgomotul de fond e uriaș în lumea de astăzi, iar atenția scade proporțional
  • creșterea competiției și a numărului de jucători dintr-o categorie, prin acces ușor la finanțare și bugete minime de marketing
  • criza și factorii macro care au forțat companiile să se ”reinventeze” (repivoteze) și să schimbe direcția de câteva ori mai repede ca mai demult, cerând adaptare pe toate planurile.

Cu toate aceste idei în minte și cu dorința de a reda autoritatea marketingului ca funcție strategică în companii, am creeat seria Marketing Masterclass de 3 cursuri intensive pe parcusul a 3 zile, care leagă într-un tot unitar și organizat toate elementele strategiei de marketing, branding și comunicare.
Conceput deopotriva pentru antreprenori sau manageri și pentru oameni de marketing, pentru a reda acel limbaj comun de care e nevoie în lumea fracturată a marketingului de azi.


Iar dacă nu poti veni, abonează-te la newsletterul nostru să afli din timp de următoarele. Durează 30 de secunde.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.